Wikia

Voor de aflevering, zie De Babysmurf (aflevering). Voor de aflevering gebaseerd op het stripalbum, zie Eens met blauwe maan.

De Babysmurf voorkant.gif

De voorkant.

DeBabysmurf1.jpg

Babysmurf wordt ontdekt.

De Babysmurf is een stripalbum uit 1984. Het is het debuutalbum van Babysmurf.

De verhalenEdit

De BabysmurfEdit

Met blauwe maan bezorgt Ooievaar een Babysmurf voor het huis van de Luilaksmurf. Luilaksmurf weet zich geen raad met Babysmurf en brengt hem naar een andere Smurf. Die weet ook niet wat hij moet met Babysmurf en plaatst hem voor het huis van de Smurfin. Smurfin is meteen blij en verzorgt Babysmurf. De volgende dag weten alle Smurfen al van de geboorte van Babysmurf. Hij is onmisbaar is het Smurfendorp. Zelfs de Moppersmurf komt kijken. Later komt de Ooievaar terug met een brief waarin staat de Babysmurf voor iemand anders is. De Smurfen zijn erg teleugesleteld. Als ze eindelijk Babysmurf weg willen geven blijkt de Babysmurf weg te zijn en de Moppersmurf ook. Moppersmurf is met Babysmurf ervandoor gegaan omdat hij hem niet wil missen. Het is een hevige storm en Moppersmurf doet er alles aan om voor Babysmurf te zorgen. Later komen ze terug in het Smurfendorp, en geven de Smurfen Babysmurf weg aan de Ooievaar. Die nacht komt de ooievaar terug met een brief waarin staat dat Babysmurf mag blijven. De Smurfen zijn erg blij.

De KnutselsmurfEdit

Er wordt veel geknutseld in het Smurfendorp, maar Knutselsmurf is er de beste in. Hij boort overal gaten in en denkt dat de Smurfen er blij mee zijn, maar het veroorzaakt allemaal problemen. Uiteindelijk ontdekken de Smurfen dit en nemen wraak. Ze bouwen een Smurftrapper en zorgen ervoor dat de Smurftrapper Knutselsmurf voor zijn kont trapt.

SmurfenverfEdit

Gargamel maakt zich onzichtbaar en vangt een paar Smurfen. De Smurfen ontdekken dat het Gargamel is vanwege zijn stem. Knutselsmurf redt de Smurfen door op Gargamel te verven en Gargamel wordt weer zichtbaar.

Feest bij de SmurfenEdit

Gargamel verkleed zich als een konijn in de hoop een paar Smurfen te vangen. Maar dit plan pakt niet precies uit wat Gargamel gedacht had.

Around Wikia's network

Random Wiki