Wikia

De Brandweersmurfen is een aflevering van De Smurfen uit Seizoen 6. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen houden een picknick. Driftige moet het kampvuur doven. Hij heeft het vuur echter niet goed genoeg gedoofd. Als de Smurfen terug naar hun dorp gaan gaat het vuur opnieuw aan. Het verspreidt zich met de wind. Die nacht kan Driftige niet slapen. Sassette, Rustige en Natuursmurf vinden dat hij zich vreemd gedraagt. Door het raam zien ze een oranje gloed. Plots klinkt het alarm. Grote Smurf waarschuwt de anderen dat er een bosbrand is die hun kant op komt. De Smurfen proberen het vuur te blussen. De brand blijft zich verder verspreiden. Het vuur waait ook in de richting van Gargamel's huis. Greintje moet Gargamel helpen met water pompen. Grote Smurf gaat de lucht in op de ooievaar. Hij strooit een poeder uit boven het bos waardoor een regenbui ontstaat. Door de regen is het vuur meteen geblust. Grote Smurf vermoedt dat de brand is ontstaan door onvoorzichtige mensen. De Smurfen moeten Puppie en alle dieren van het bos verzorgen, die door de brand gewond zijn geraakt. Driftige voelt zich schuldig. Hij helpt het meest bij het verzorgen van de dieren, samen met Natuursmurf. Die avond krijgen deze twee Smurfen een medaille. Driftige gooit zijn medaille weg omdat hij zich schuldig voelt. Intussen ontdekken Gargamel en Greintje dat de Smurfen gewonde dieren verzorgen in hun dorp. Vermomd als beren maken ze hun opwachting. De smurfen willen hen verzorgen. Plots ontdekken ze dat het hun aartsvijanden Gargamel en Greintje zijn. Alle Smurfen worden gevangen, op Grote en Driftige na. Driftige vertelt de waarheid tegen Grote Smurf terwijl ze boompjes planten. Hij is daar niet boos om. Enkele uilen vliegen over met berenpakken in hun bek. Grote Smurf ontdekt dat Gargamel weer een gemeen plan heeft. De dieren gaan met hen mee om te helpen. Intussen heeft Gargamel de Smurfen aan het spit gebonden. Driftige lokt Gargamel naar buiten waar hij klappen in zijn gezicht krijgt van een bever. Hetzelfde voor Greintje. Grote en Driftige bevrijden de anderen. Azraël wil hen pakken. Hij wordt verjaagd door Puppie. Als de Smurfen naar het bos lopen duikt Gargamel weer op. Hij wil hen pakken, maar wordt aangevallen en verjaagd door uilen. Driftige vertelt het verhaal tegen alle Smurfen. Ze vergeven het hem en geven hem zijn medaille terug. Het bos groeit weer als tevoren.

Around Wikia's network

Random Wiki