Wikia

De Cupido Smurfen is een aflevering uit Seizoen 9. Het speelduur is 10 minuten. Dit is de laatste aflevering van de tekenfilm.

Normaal gesproken moesten de Smurfen in deze aflevering weer terugkomen in hun dorp, omdat dit de laatste van seizoen 9 (en van de serie) was. Maar de seizoen 9 was minder succesvol dan alle andere seizoenen omdat het zich niet in het dorp afspeelt, de kleurstelling veel anders is, en er veel fouten inzetten (zelfs voor kinderen!). Ook zitten in dit seizoen geen enkele kleurrijke afleveringen (op het einde van seizoen 6 & 7 en door geheel seizoen 8 wel) bij; het zijn allemaal oude beelden. Hierdoor daalden de kijkcijfers erg snel en haalde de serie geen tiende seizoen of meerdere seizoenen. Wegens gebrek aan succes werd de serie bij deze aflevering stopgezet en kwamen de Smurfen nooit thuis. In deze aflevering zitten de Smurfen nog midden in hun tijdreis, en seizoen 9 heeft dus een open einde.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen komen terecht in Nederland en Duitsland (deze twee landen zijn door elkaar gehaald) en Cupido heeft ze nodig om de liefde te versprijden. Brilsmurf, Klungelsmurf en Potige Smurf willen dit wel doen. Dus tovert Cupido ze om tot cherabijntjes. Ondertussen vangt graaf Van Garg Brilsmurf en tovert hem om een haatversprijder. Brilsmurf versprijdt al zoveel haat dat ook de andere Smurfen haatversprijders worden. Alleen Potige kan nog liefde versprijden. Uiteindelijk slaagt hij en de Smurfen gaan weer naar een andere locatie.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Gargamel/Van Garg - Paul van Gorcum
  • Azraël - Fred Butter

Around Wikia's network

Random Wiki