Wikia

De Gargamel Pop is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen bereiden zich voor op een talentenjacht. Brillie vraagt aan Lolsmurf wat hij gaat doen, maar dat wil Lol niet zeggen. Lolsmurf gaat naar Knutsel voor hout, Schilder voor verf, en naar Kleermaker voor een zwart kledingstukje. Later komt Lolsmurf bij een groep Smurfen aanzetten met een zelf gemaakte buikspreekpop van Gargamel, die hij gaat gebruiken voor de talentenjacht. Later oefent Lolsmurf met zijn Gargamel-pop in het bos. Wat hij niet weet, is dat de echte Gargamel hem bespiedt achter een struik. Sassette staat Lolsmurf bij en oefent met haar kikker, maar die gaat ervandoor. Sassette rent achter de kikker aan en Lolsmurf helpt haar even om de kikker te vangen. Hij laat de Gargamel-pop achter. Net wanneer Lolsmurf achter de kikker aanrent, springt Gargamel achter de struik vandaan. Maar Lolsmurf is al weg dus Gargamel maakt een pijnlijke landing. De tovenaar is op Lolsmurfs Gargamel-pop gevallen en krijgt en idee. Hij betovert de pop zodat de pop levend wordt en de huizen van de Smurfen kapotmaakt wanneer niemand kijkt. Intussen heeft Sassette haar kikker weer terug en komt ze met Lolsmurf terug bij de pop. Lolsmurf neemt zijn pop mee en gaat met Sassette terug naar het dorp. Terug in het dorp is Lolsmurf met de pop in zijn huis. Als Lol even niet kijkt kruipt de pop weg. Hij praat met de stem van Gargamel en gaat onrust stoken in het dorp. Hij gaat naar het huis van Schildersmurf en roept hem. Schilder denkt dat een Smurf hem heeft geroepen en gaat naar buiten. Als Schilder buiten is, maakt de Gargamel-pop even troep in Schilders huis. Als Schilder weer binnenkomt gaat de pop weg. Schilder denkt dat Lolsmurf hierachter zit. Later gaat de pop naar Kleermakersmurfs huis. Daar knipt hij alle kleren die hij ziet doormidden en gaat weer weg. Als Kleermaker binnenkomt ziet hij tot zijn grote schrik dat alle kleren doormidden zijn geknipt. Ook Kleermaker verdenkt Lolsmurf hiervan. Ondertussen is Driftige Smurf aan het koorddansen tussen het huis van Smulsmurf en een ander huis. Smul roept Driftige om een schaal uit te likken. De Gargamel-pop is ondertussen op het dak van dat andere Smurfenhuis geklommen en knipt het touw door. Driftige slingert Smulsmurfs huis binnen en maakt daar een lelijke botsing. Driftige botst tegen Smul op en de schaal valt op zijn hoofd. Ondertussen is Lolsmurf erachter gekomen dat zijn pop leeft. De pop loopt naar hem toe en zegt dat hij Lolsmurf niet meer nodig heeft. Lolsmurf komt zijn huis uit en achtervolgt zijn pop. Ondertussen klagen de Smurfen die slachtoffer zijn geworden van de pesterijen van Lolsmurfs Gargamel-pop bij Grote Smurf over Lolsmurf. Grote Smurf zegt dat hij het niet zeker weet en Opasmurf vult aan dat ze hem misschien moeten vragen of hij iets van deze daden weet. Ondertussen trapt de Gargamel-pop rotzooi in de werkplaats van Knutsel. Lolsmurf volgt de pop en komt ook in de werkplaats. De klagen de Smurfen komen samen met Grote Smurf en Opa de werkplaats binnen en zien Lolsmurf met een kapotte uitvinding van Knutsel. Nu denken ze wel degelijk dat Lolsmurf hierachter zit. Lolsmurf zegt dat ze naar zijn pop moeten kijken, maar dat geloven de Smurfen niet. Voor straf laat Grote Smurf Lolsmurf niet aan de talentenjacht meedoen. Later is Lolsmurf met zijn pop in zijn huis. Hij loopt te mopperen op zijn pop omdat hij door de pop niet mee mag doen aan de talentenjacht. De pop zegt dat het aan Gargamel ligt. Hij heeft hem tot leven gewekt. De pop zegt ook dat hij nu het dorp gaat vernielen, maar Lolsmurf weet de pop te grijpen en stopt hem in de kelder. Hij doet het luikt op slot en de pop blijkt nu gevangen te zitten. Nu moet Lol nog iets vinden om de pop te stoppen. Hij heeft al iets bedacht. Later is Lolsmurf, vermomd als zijn Gargamel-pop, naar Gargamel's kasteel gekomen. Er is op dit moment niemand thuis, dus dit wordt makkelijker dan hij dacht. Ondertussen probeert de Gargamel-pop te ontkomen door allemaal verassingen, die ook in de kelder liggen, op elkaar te stapelen en dan het luik te openen. Het mislukt. De pop kijkt wat er in een verassing zit en het ontploft in zijn gezicht. Opeens heeft hij zijn plannetje om het dorp de vernielen klaar. Ondertussen heeft Lolsmurf de juiste bladzijde geevonden in één van Gargamel's toverboeken. Gargamel komt binnen en denkt dat de pop in zijn kasteel ligt. Het valt Gargamel op dat de pop iets groter is dan hij zag toen hij hem betoverde. De tovenaar schudt daan de kleren en Lolsmurf valt eruit. Natuurlijk wordt hij ontdekt door Gargamel. Lol scheurt de goede bladzijde uit Gargamel's toverboek en rent weg, gevolgd door Gargamel, maar Lolsmurf kan ontkomen. Ondertussen is de talentenshow aan de gang, en heeft de Gargamel-pop allemaal verassingsdozen met enorme kracht voor de huizen van de Smurfen gezet. Er staat één verassingsdoos midden in het dorp (waar alle andere dozen aan vast zitten) en die zal er voor zorgen dat het hele dorp wordt opgeblazen. Klungelsmurf heeft de pop levend gezien en is naar Grote Smurf gegaan. Klungel komt met Grote Smurf en wat andere Smurfen bij de pop en de pop zegt dat hij het hele dorp zal opblazen. Lolsmurf komt in het dorp en spingt op de pop. Hij zegt de toverspreuk op die op de bladzijde stond en de pop wordt weer levenloos. De Smurfen bieden Lolsmurf hun veronschuldigingen aan en geven hem drie hoera's. Later is er een nieuwe show begonnen en geeft Brtillie een voorwoord. Hij zanikt weer te veel en Lolsmurf laat hem schrikken met zijn Gargamel-pop, die een marionette is geworden.

Cast (NL)Edit

  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Gargamel/Gargamel-pop - Paul van Gorcum
  • Azraël - Fred Butter
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Opasmurf - Jan Wegter

Around Wikia's network

Random Wiki