Wikia

De Gemberkoek Smurfen

De Gemberkoek Smurfen is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Brillie zit Smulsmurf de hele tijd de les te lezen. Hij wil hem laten zien wie hier de beste kok is. Brillie vindt natuurlijk dat hij het is, maar Smul vindt dat hij het is. Later vertelt Brillie wat voor een lekkernijen hij kan maken, maar dan komt Smulsmurf aantreden met een kar vol gebakjes. De Smurfen luisteren niet meer naar Brillie en rennen op de gebakjes af. Brillie wordt hier boos van. Samen met Klungel gaat hij naar zijn huis. Grote Smurf is even weg. Brillie en Klungel proberen om heerlijke lekkernijen bakken. Iedereen komt weer op Smulsmurf af. Brillie zal de Smurfen eens laten zien we hier de beste bakker is. Later is het midden in de nacht, maar bij Brillie brandt nog licht. In Brillie's huis zijn Brillie en Klungel bezig om overheerlijke lekkernijen te bakken. Ze kijken en het kookboek. Het duurt niet lang of ze hebben al lekkere koekjes gevonden om te bakken: Gemberkoek Smurfen. Later zijn ze het koekje aan het bakken. Als het klaar is, stoppen ze het in de magnetron. Maar het koekje komt er weer uit. Het is levend geworden. Brillie is blij met zo'n levend koekje, maar plotseling komen er steeds meer. De Gemberkoek Smurfen veroorzaken veel last. Het worden er steeds meer. Het is intussen al morgen geworden en de Gemberkoek Smurfen komen het dorp in. Ook daar zijn ze stierlijk vervelend. Zo gooien ze met Hippe Smurf's spiegel, verprusten Lolsmurf's grappen, verprutsen Schildersmurf's meesterwerk, maken Muzieksmurf's instrumenten kapot, en pesten Moppersmurf door te zeggen: "Wij haten Moppersmurf". De Smurfen beschuldigen Brilsmurf van deze problemen. Brillie vraagt aan Smulsmurf hoe hij zich voelt. Smulsmurf voelt zich net zo als Grote Smurf zich zal voelen als hij dit ziet: kwaad. Smulsmurf gooit water in Brillie's magnetron. Dus kunnen er geen Gemberkoek Smurfen meer bijkomen. Maar er worden nog wel pesterijtjes uitgehaalt door de Gemberkoek Smurfen. De Smurfen worden uit hun huizen getrapt. Grote Smurf komt intussen terug in het Smurfendorp. Hij is inderdaad boos op Brillie. Maar ook op de Gemberkoek Smurfen. Brillie doet een toverdrank in de magnetron, en de Gemberkoek Smurfen springen er weer in. Het zijn nu weer gewone koekjes.

Cast (NL)Edit

  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum

Around Wikia's network

Random Wiki