Wikia

De honderdste smurf is een aflevering uit seizoen 1.

Verhaal

Grote Smurf heeft honderd smurfen nodig om een speciale dans te doen die het smurfendorp tegen onheil moet beschermen. Maar er is een probleem: er zijn slechts 99 smurfen! Intussen maakt Hippe Smurf een grote spiegel en neemt deze mee naar het bos. Er is onweer op komst, dus Hippe gaat schuilen. De bliksem slaat in op de spiegel waardoor het spiegelbeeld van Hippe tot leven komt. Hippe rent weer naar het dorp, gevolgd door de Smurf die zijn spiegelbeeld is. Nu heeft Grote Smurf eindelijk 100 smurfen, en kan de dans doorgaan. Het spiegelbeeld van Hippe zegt en doet echter alles andersom wat Hippe doet. Tijdens de repetitie danst hij ook andersom. De Smurfen vrezen voor onheil. Wanneer Hippe en zijn spiegelbeeld naar huis gaan, hebben de twee ruzie. Hier moeten ze immers alles met elkaar delen en dat lukt niet zo goed. Ze nemen een aanloop naar elkaar, waarbij het spiegelbeeld valt en niet meer alles doet wat Hippe doet. Hippe zet de andere smurf aan de deur. De Smurf is verdrietig en gaat het bos in, waar de spiegel van Hippe nog ligt. Hij probeert weer in de spiegel te komen. Hij gaat doorheen de spiegel, maar komt er weer uit. Nu kan de Smurf normaal praten en doen zoals de andere Smurfen! De Smurf die het spiegelbeeld van Hippe was, keert terug naar het dorp. Nu heeft Grote Smurf zijn honderdste smurf. Vervolgens duikt er een tweede Grote Smurf op die alles andersom zegt. Het is echter Lolsmurf die een grap uithaalt. Uiteindelijk doen de smurfen hun dansfeest.

Around Wikia's network

Random Wiki