Wikia

De Pluizenplaag is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen werken aan de dam. Klungelsmurf vindt een leuk beestje. Het is een wezentje met roze vacht. Klungel laat het wezentje aan Grote Smurf zien en vraagt of hij het mag hebben. Grote Smurf vindt dit echter geen goed idee daar het om een vreemd wezentje gaat en Klungel moet hem terug naar het bos brengen. Dit wil Klungelsmurf niet doen. Uiteindelijk laat Klungel het diertje vrij in het bos. Stiekem neemt Klungelsmurf het pluisbeestje toch weer mee naar het dorp onder zijn muts. Hij geeft het diertje eten en gaat weg. Het pluisbeestje vermenigvuldigt zich. Al gauw zijn er twee pluisbeestjes. Ze eten ook en er komen weer twee pluisbeestjes bij. Als Klungel terugkomt zit zijn huis vol pluisbeestjes. De beestjes verspreiden zich en zorgen voor overlast in het Smurfendorp. Ze eten alles op waardoor ze zich nog sneller vermenigvuldigen. Grote Smurf ziet ze in zijn laboratorium en geeft Klungel een standje omdat hij het pluisbeestje toch meenam naar het dorp. Intussen heeft Gargamel een tovermiddeltje gemaakt om de Smurfen te vangen, namelijk een tovermiddel om voetsporen zichtbaar te maken. Hij probeert het middel uit op zijn kat Azrael en het werkt. Later probeert hij het middel uit in het bos. Het lukt Gargamel echter niet om zo het Smurfendorp te vinden. Het Smurfenspoor stopt bij een boom. Gargamel denkt dat er Smurfen in de boom zitten en schudt met de boom. Er valt een grote beer op hem. Gargamel rent weg voor de beer. De Smurfen proberen de pluisbeesten te stoppen. Klungel wil ze allemaal in een kar zetten. Het zijn er echter teveel en de kar breekt. Grote Smurf gebruikt slaapgas om ze uit te schakelen, wat wel lukt maar ze worden snel weer wakker. De pluisbeestjes maken de dam stuk. Muzieksmurf begint op zijn trompet te spelen. De pluisbeestjes gaan naar Muzieksmurf omdat hij trompet speelt. Hij gaat het bos in, gevolgd door de beestjes. Gargamel heeft een grote val gezet en wacht tot de Smurfen langskomen. Muzieksmurf kan de val ontwijken maar de pluisbeestjes lopen er allemaal in. De val klapt dicht. De Smurfen verstoppen zich. Gargamel is blij dat zijn val werkt en denkt dat hij alle Smurfen gevangen heeft. De Smurfen volgen hem. Wanneer Gargamel thuiskomt doet hij de kist open. De pluisbeestjes komen eruit en eten van Gargamel's spullen. Gargamel is heel boos en wil dit de Smurfen betaald zetten. De Smurfen zijn in de buurt en lachen hem uit.

Around Wikia's network

Random Wiki