Wikia

Voor de aflevering, zie De Ruimtesmurf (aflevering).

De Ruimtesmurf voorkant
De Ruimetsmurf
Oorspronkelijke titelLe Cosmoschtroumpf
ScenarioPeyo, Yvan Delporte, Gos
OntwerpPeyo
KleurenPeyo
UitgeverDupuis
Datum van publicatie1970
DeRumtesmurf1

De Smurf vertelt zijn droom aan Grote Smurf.

De Ruimtesmurf is een stripalbum uit 1969.

De verhalenEdit

De RuimtesmurfEdit

Een Smurf droomt ervan om naar de ruimte te reizen. Hij gaat naar Grote Smurf en vraagt wat hij moeten doen om naar de ruimte te reizen. Dit werd te moeilijk, dus de Smurf gaf het op. Maar toch wilde hij zijn droom uit laten komen, dus bouwt hij een raket die met pedalen werkt. Als het klaar is doet hij een ruimtepak en een ruimtekostum aan, en laat zich Ruimtesmurf noemen. Hij begint te trappen op de pedalen maar de raket faalt te stijgen.

De Ruimtesmurf zit nu al dagen in de raket zonder succes. Grote Smurf en de andere Smurfen maken zich zorgen en willen Ruimtesmurf's droom uit laten komen. Grote Smurf bedenkt een plan. Later gaat Ruimtesmurf zijn raket uit en Grote Smurf geeft hem wat te drinken. Ruimtesmurf weet niet dat er slaapmiddelen in zitten. Na het drinken gaat hij de raket weer in en valt gauw in slaap.

De Smurfen besluiten naar een vulkaan te gaan die nooit meer zal uitbarsten en heel ver is. Ze brengen de raket naar de vulkaan waar ze de rumtesmurf in slaap laten. Ondertussen bouwen daar een nieuw dorp en veranderen zich in Gnoefen. Als Ruimtesmurf weer wakker wordt, en uit de raket komt komt er een Gnoef op hem af. De Gnoef neemt hem mee naar de andere Gnoefen. Hun leider blijkt de Oppergnoef te zijn, die niemand anders dan de Grote Smurf is. Ruimtesmurf vertelt over het Smurfendorp en de Smurfen. Hij vind het erg leuk en wil er niet meer weg, dit is een probleem voor de Smurfen (Gnoefen).

Uiteindelijk overtuigen de Gnoefen Ruimtesmurf om weg te gaan in zijn raket in en geven hem hetzelfde slaapmiddel voor zijn vertrek. Ze gaan weer terug naar het Smurfendorp en veranderen zich weer in de Smurfen. Ruimtesmurf komt weer terecht bij de Smurfen, maar hij weet niet dat zij de Gnoefen waren...

De RegensmurferEdit

Het regent en niemand is daar blij mee. Knutselsmurf vindt een machine uit waardoor hij het weer kan bepalen. Hij zet hem naar zonning en de Smurfen leven zich uit met een heerlijk zonnetje, maar Boerensmurf is niet blij met de uitvinding. Het zet hem op regen omdat hij zijn plantjes wil laten groeien. Knutselsmurf gaat naar de machine en ziet wat Boerensmurf doet. Er ontstaat een grote ruzie tussen de twee Smurfen. De machine slaat op hol en zo wordt het steeds weer ander weer. De andere Smurfen, waaronder Grote Smurf en Brilsmurf gaan tegen de hevige wind in om de machine uit te schakelen. Uiteindelijk wordt de machine uitgeschakeld en wordt het weer gewoon weer zoals voorheen.

Around Wikia's network

Random Wiki