Wikia

De Smurfen Rechtzaak is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Grote Smurf is bezig met een expiriment. Babysmurf is er ook bij en kietelt hem. Dan komt Brilsmurf binnen. Grote zegt dat Brillie Baby mee moet nemen naar de picknik in het bos, waar ook veel andere Smurfen aanwezig zijn. In het bos vliegeren Sassette en Driftige Smurf. Driftige's vlieger waait met de wind mee. Driftigw wordt meegetrokken, maar gelukkig weer opgevangen door Wilde Smurf. Dan begint er een race waarmee er touwen om de benen van twee Smurfen worden gebonden en die twee Smurfen met elkaar samen moeten werken om te winnen. Wilde gaat met Sassette samenwerken. En Brillie met Driftige. Brillie vraagt aan Klungelsmurf of hij op Baby wil passen. Klungel vindt dit goed. Brillie en Driftige lopen weg. Klungel heeft ook een bakje fruit in zijn hand. Hippe Smurf en Smurfin botso tegen Klungel op. Baby en het bakje fruit vallen uit zijn handen. Baby kruipt weg achter een boom. Ondertussen is de race al aan de gang. Wilde en Sassette winnen de race. Brilsmurf en Driftige hebben verloren. Driftige is boos op Brillie. Wanneer de deelnemede Smurfen tot elkaar komen vraagt Smurfin waar Baby is. De Smurfen weten het niet en maken zich erg druk om Baby. De Smurfen zetten een zoekactie op touw. Brilsmurf beschuldigd Klungel ervan dat Baby plostseling is verdwenen. Ondertussen rijdt Baby op een eend langs een waterval. Later komt Baby bij een stel beren. De Smurfen zijn ook bij de grot van de beren en Sjimmie ruikt Baby's geur. De Smurfen lopen de grot in. De beren liggen te slapen. Ze zien een Baby-beertje met Baby's rammerlaar in zijn mond. Weer beschuldigd Brillie Klungel van de verdwijning van Baby. Klungel doet de mond van het Baby-beertje open en kijkt of hij Baby ziet, maar Grote Smurf zegt dat beren geen Smurfen eten. De beren worden boos, maar Wilde beelt Baby uit in de hoop dat ze laten zijn waar Baby is. De beren lopen mee met de Smurfen. De beren wijzen rechtdoor. De Smurfen lopen die kant op. Intussen is Baby bij een meer aangekomen, maar dan verschijnt Azraël. Baby wordt bang, maar gelukkig weet Wilde Smurf Azraël in het water te duwen. Snel gaat hij er met Baby vandoor. Later is Baby terug in het dorp. De Smurfen zijn er ook weer. Brilsmurf zegt dat Klungel schuld heeft en dus straf moet krijgen, maar Grote zegt van niet. De Smurfen moeten op Baby passen terwijl Grote weer verder gaat met zijn expiriment. Brillie zegt dat Klungel nu straf moet krijgen, maar Smurfin is vel tegen. Klungel is onschuldig, vindt ze. Brillie vindt dat Klungel in de gevangenis moet. Later zit Klungel achter slot en grendel. Brilsmurf staat bij hem. Dan komt Smurfin. Ze vindt dit grote onzin. Dus doet ze de deur van de gevangenis open. Brillie wordt boos en doet de deur weer dicht. Later komen Hippe en Lolsmurf Klungel bevrijden door één van Lol's ontploffende cadeautjes. De deur valt open en Klungel is vrij. Maar Klungel doet de deur weer dicht. Later wordt er een echte rechtzaak opgestrat om te zeggen of Klungel schuld heeft, of niet. Brillie draagt een rode mantel en Smurfin een paarse mantel. Brilsmurf houdt een hele preek over dat Klungel schuldig is. Dan grijpt Smurfin in. Zo ontstaat er een grote ruzie tussen Brillie en Smurfin. Later vraagt Brillie aan Wilde wat hij ervan vindt, maar die begrijpt er niks van. Zelfs Smurfin begrijpt de vraag niet. Brillie heeft allemaal taartjes verborgen voor Smulsmurf om ervoor te zorgen dat Smul zegt dat Klungel schuldig is. Sassette trekt Brillie's mantel uit en de Smurfen zien daar een hele voorraad taartjes. Brillie speelt vals. Alle Smurfen beginnen door elkaar te schreeuwen. Intussen kruipt Baby weg. Klungel ziet Baby gaan en wil de Smurfen waarschuwen, maar hij krijgt de kans niet. Dan komt Grote Smurf en die vraagt wat er aan de hand is. Smurfin zegt dat Brillie Klungel zomaar beschuldigd voor dat Baby weg is gelopen, maar dan blijkt dat Baby weer weg is. Gelukkig vindt Klungel de Babysmurf. Iedereen is blij met de vondst. Klungel heeft absoluut geen schuld.

Cast (NL)Edit

  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Wilde Smurf - Dieter Jansen
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Azraël - Fred Butter

Around Wikia's network

Random Wiki