Wikia

De Smurfen en de Paarse Bonen is een stripboek dat uitkomt in Augustus 2017.

Verhaal Edit

De winter is hard geweest voor onze blauwe vrienden en ze hebben niets meer om te eten. Een tovenaar geeft hen kleine paarse bonen die altijd en overal kunnen groeien. Smulsmurf probeert een aantal nieuwe bonenrecepten uit en de Smurfen zijn helemaal verkocht. Ze eten alleen nog maar bonen: als ontbijt, lunch en avondmaal. Ze houden zelfs een bonenfeest. Grote Smurf is intussen bezig in zijn laboratorium met proeven.

Later ontdekken de Smurfen dat ze allemaal te dik geworden zijn door teveel bonen te eten. Ze besluiten om een gezondheidsprogramma te houden waarbij ze aan hun conditie moeten werken. Smurfn gaat met een groepje Smurfen op een dieet van andere groenten, waarbij ze zelf groenten proberen te kweken. Potige Smurf gaat met een groep Smurfen sporten. Het helpt echter niet want ze blijven de bonen eten. De volgende dag moeten de Smurfen hout sprokkelen. In het bos worden ze bijna gepakt door een vos. Ze kunnen ontsnappen maar Gargamel kan hen vangen. De Smurfen laten Gargamel enkele bonen eten. Hij laat dan één van de Smurfen vrij en zegt dat hij bonen als losgeld wil, en als hij die krijgt telkens één Smurf vrij laat. Zolang de Smurfen bonen naar Gargamel brengen, laat hij één Smurf vrij. Maar als er nog één Smurf is, wil Gargamel hem niet vrijlaten. De bonen zijn allemaal op. Grote Smurf bedenkt een plan. De laatste gevangen Smurf kan, nu hij vermagerd is, door de tralies van de kooi ontsnappen.

Nu het herfst is, leggen de Smurfen hun wintervoorraad aan, maar dan zonder bonen.

Personages Edit