Wikia

De Smurfenjager is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering maakte de jager zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Op een mooie dag zijn de Smurfen vrolijk Smurfbessen aan het plukken. Maar dan duiken Gargamel, Greintje en Azraël op. De Smurfen maken zich uit de voeten. Gargamel grijpt Opasmurf, maar gooit een kruiwagen vol Smurfbessen naar Gargamel. Gargamel laat van schrik Opasmurf los en de kruiwagen neemt hem voltdurend mee. Greintje en Azraël worden ook door de wagen meegenoemen. Gargamel is nu woedend. Later is hij terug in zijn kasteel en zit onder het verband. Ondertussen lijkt Opasmurf niet echt meer gewardeerd te worden omdat hij zo oud is. Opa is hier niet bepaald blij mee. Intussen zoekt Gargamel naar iets om de Smurfen te vangen, maar dan stelt Greintje hem de jager voor. De jager is een uitstekende jager en zou ook een goede Smurfenjager kunnen zijn. De jager vraagt zich af wat een Smurf is. Gargamel laat hem een tekening van een Smurf zien. De jager vindt het te klein en gaat weg, maar Gargamel weet hem zover te krijgen dat hij toch Smurfen wil vangen. Als de jager alle Smurfen vangt, krijgt hij goud van Gargamel. Ondertussen heeft Knutselsmurf een machine gemaakt voor Opa zodat Opa zich weer een stuk jonger kan voelen. Later gaan de Smurfen weer wat Smurfbessen plukken. Opa gaat niet mee. Ondertussen zet de jager allerlei vallen om Smurfen te vangen. Hij heeft ook een lint opgezet zodat de Smurfen niet meer kunnen ontsnappen. Dan stuurt de jager zijn vogel op de Smurfen af. De Smurfen worden bang, en rennen per ongeluk in de val. Gargamel heeft intussen het geluid van de vogel gehoord en rent blij naar de jager toe. De Smurfen zijn intussen allemaal in een kooi gestopt. Sassette is nog vrij en rent snel naatr het Smurfendorp om hulp te halen van Opasmurf. Als ze in het dorp is, zegt Opa dat hij veel te oud is om de Smurfen te bevrijden. Sassette wordt kwaad en gaat dan maar alleen de Smurfen redden. Opa wil nu toch wel mee en nu gaan ze samen de Smurfen redden. Sassette heeft ervoor gezorgd dat Opa weer wat meer zelfvertrouwen heeft. Ondertussen zijn Gargamel en de jager terug in Gargamel's kasteel. De jager wil nu zijn goud hebben. Gargamel wil hem nu geen goud geven omdat hij het niet heeft. Dan houdt de jager de Smurfen maar voor zichzelf, maar dan komt Opasmurf binnen. De jager wil Opasmurf ook hebben. Hij haalt een net tevoorschijn. Hij probeert hiermee Opa te vangen, maar Opa kan wegrennen en in plaats van Opa is de vogel van de jager gevangen in het net. Terwijl de jager en Opa nu in gevecht zijn, pakt Gargamel snel de kooi met Smurfen. De jager rent achter Opa aan, maar knalt tegen Gargamel op en de Smurfen ontsnappen. Samen met Opa en Sassette rennen ze Gargamel's kasteel uit. De jager is nu heel boos op Gargamel. Boos achtervolgt hij de tovenaar. In het dorp zijn alle Smurfen blij dat ze weer vrij zijn. Ze vinden Opa nu niet meer overal te oud voor.

Cast (NL)Edit

  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Jager - ?
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter

Around Wikia's network

Random Wiki