Wikia

De Trojaanse Smurf

De Trojaanse Smurf is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel heeft een uitvinding gemaakt die alles op kan zuigen, maar het ding zuigt per ongeluk Azraël op. Azraël rent ervandoor. Ondertussen zijn een paar Smurfen Smurfbessen aan het plukken. Maar dan duijt Gargamel op met zijn uitvinding. Hij zuigt bijna de Smurfen op, maar Potige weet het ding tegen te houden. Snel rennen de Smurfen weg. Later werkt Gargamel aan een nieuw ding om de Smurfen te pakken. Ondertussen zijn de Smurfen weer Smurfbessen aan het plukken. Ondertussen is het ding van Gargamel klaar. Het is een standbeeld van Grote Smurf. Hier kunnen Gargamel en Azraël in, om de Smurfen te laten denken dat dit een echt standbeeld is van Grote Smurf, en in de hoop dat de Smurfen die meenemen naar hun dorp. Later zijn de tovenaar en zijn kat in het bos. Ze gaan in het standbeeld van Grote Smurf. Toevallig komt dezelfde groep Smurfen als van het Smurfbessen plukken langs. Er ontstaat nu een grote discussie over wat ze met het standbeeld gaan doen. Nemen ze het mee naar hun dorp, of nemen ze Grote Smurf mee naar deze plek en vertellen over het beeld. De Smurfen besluiten om ht standbeeld mee te nemen naar hun dorp. Later zijn de Smurfen al een flink eind opweg, maar dan komen ze bij een gat. Gargamel geeft het beeld een zetje, en de tovenar rijdt samn met Azraël naar beneden. De Smurfen weten niet wat ze moeten doen. Flinke Smurf heeft het lef om het beeld te stoppen, maar het beeld rijdt over hem heen. Als het beeld bij een diep gat komt, lukt het de Smurfen nog net om het tegen te houden. Ze laten het rustig met een touw naar beneden zakken, maar het touw knapt en het beeld valt in het water. Het komt terecht bij Bolle Gijs, die een bad neemt in de rivier en denkt dat het een Grote Smurf-speeltje is. Later zien de Smurfen Bolle Gijs slapen met het beeld. Flinke kietelt Bolle Gijs met een veer, en de Smurfen nemen het beeld mee. Even later wordt Bolle Gijs wakker en ziet dat zijn "speeltje" weg is. Terug in het dorp verfen de Smurfen het standbeeld, omdat het vies was geworden. Later is Grote Smurf verbaasd dat de Smurfen zo'n groot cadeau hebben. De Smurfen doen de doek van het beeld af en Grote Smurf vraagt zich af wanneer de Smurfen zo hard gewerkt hebben voor het beeld. Brillie zegt dat ze het bij de Grote Eik hebben gevonden. Dan stapt Gargamel uit het beeld en vangt de Smurfen. Flinke Smurf lokt Azraël terwijl Gargamel al enkele Smurfen heeft gepakt. Dan spuiten Potige en Knutsel Smurfbessenjam in Gargamel's gezicht. Dan stoppen enkele Smurfen Gargamel terug in het beeld, terwijl Grote de gevangen Smurfen weer vrijlaat. Later laten de Smurfen het beeld weer achter in het bos, en het beeld wordt weer gepakt door Bolle Gijs. De reus is blij dat hij zijn "speeltje" weer terug heeft.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Fred Butter
  • Flinke Smurf - ?
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Bolle Gijs - Stan Limburg

Around Wikia's network

Random Wiki