Wikia

De avonturen van Robin Smurf

De avonturen van Robin Smurf is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 20 minuten. Deze aflevering is gebaseerd op Robin Hood. Veder maken in deze aflevering Speurdersmurf en Slonssmurf hun debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen gaan een toneelstuk spelen, genaamd: De avonturen van Robin Smurf. Het toneelstuk begint met de boosaardige prins John (gespeeld door Brilsmurf) die boos bij zijn slaven (gespeeld door Speurdersmurf, Slonssmurf en Luilaksmurf) komt. Hij vraagt of ze de belastinggelden voor hem al hebben geïnt. De slaven zeggen dat ze zijn gestolen door Robin Smurf (gespeeld door Hippe Smurf). Prins John wordt woedend als hij dit hoort. Hij roept een vrouwe Marian (gespeeld door Smurfin), waar hij stiekem verliefd op is, bij zich. Marian zegt dat prins John dan de sheriff (gespeeld door Klungelsmurf) nodig heeft. De sheriff komt er al aan, maar botst op tegen het decor. Knutsel komt erbij en maakt het weer in orde. Dan maakt de show zijn vervolg: prins John laat de sheriff en de slaven alle munten (in werkelijkheid Smurfbessen) zien, waarvan er maar één zak is. Het is Robin Smurf gelukt de rest te stelen en terug te geven aan de armen. Prins John geeft de sheriff de taak om zich te vermommen en naar het bos te gaan met de overgebleven zak Smurfbessen, en dan Robin Smurf te vangen. Hij stuurt zijn slaven met de sherrif mee, maar die hebben er geen zin in. Prins John zegt dat hij als ze niet mee gaan, hij hen in de gevangenis laat gooien. Dat vinden de slaven best. Later komt Marian bij Robin Smurf en zegt dat prins John zijn sheriff naar hem toe heeft gestuurd om hem te vangen. Robin gelooft dit eerst niet, maar een knecht van hem (gespeeld door Potige Smurf) ziet ze al aankomen. Robin Smurf en een heel leger komen hen al tegemoet en zijn klaar voor de strijd. Marian zit in een boom en niest. Ze valt naar beneden en komt terecht op een kikker, die wegrent met Marian. Robin Smurf weet Marian echter weer te redden. Later zijn de vier knechten van prins John vastgebonden en heeft Robin Smurf hun kikkers en de zak Smurfbessen in beslag genomen. Later zijn de knechten terug bij prins John, die woedend is over de mislukte aanval op Robin Smurf. Speurdersmurf zegt dat Marian Robin Smurf heeft verteld dat zij kwamen, maar prins John gelooft er niets van. Prins John heeft alweer een nieuw plan bedacht: hij nodigt Robin Smurf uit voor een schutterstoernooi. Ze zullen Robin Smurf gemakkelijk herkennen omdat hij de winnaar ervan zal zijn. Zodra ze zullen merken dat Robin de winnaar zal zijn, grijpen ze hem. Later timmert Klungel een papier aan een boom waarop staat dat er een schutterstoernooi gehouden wordt. Twee Smurfen hebben er al belangstelling voor. Ondertussen komt prins John bij Marian en vertelt zijn plan. Marian doet alsof ze het een geweldig plan vindt. Prins John zegt dat ze, als Robin Smurf verslagen is, eindelijk kunnen trouwen. Marian doet alsof ze dit graag wil, maar in werkelijkheid heeft ze al een oogje op Robin Smurf. Ondertussen oefent Robin Smurf voor het toernooi. Marian komt bij hem en zegt dat dit een valstreek is, maar Robin denkt dat hij er wel gemakkelijk van af zal komen. Later begint het toernooi. De sheriff schiet zijn eerste pijl, maar die gaat mis. Dan is de beurt aan Robin Smurf. Die wint en wordt gegrepen door handlangers van prins John. Later wordt hij in de gevangenis gegooid en wordt alles hem afgenomen. Later komen prins John en zijn handlangers binnen bij twee boer-Smurfen (eentje wordt gespeeld door Muzieksmurf) om naar Smurfbessen te zoeken. Prins John vindt de Smurfbessen in een kluis en de boeren worden gearresteerd. Ook zijn worden in de gevangenis gegooid, maar ze blijven er toch op rekenen dat Robin Smurf hen zal bevrijden, ookal zit die ook gevangen. Later is het al avond en zitten enkele Smurfen die bevriend zijn met Robin Smurf treurig om een vuurtje. Marian komt bij hen met allerlei rode lakens. Ze zegt dat ze een plan heeft om Robin Smurf te bevrijden. Later komen enkele Smurfen, verkleed als handlangers van prins John, Robin Smurf en de boeren bevrijden. Ze komen de sheriff tegen. Potige Smurf zegt dat ze Robin Smurf en de boeren naar een andere gevangenis overbrengen. De sheriff gelooft hen. Ondertussen zit prins John samen met Marian op het balkon. Hij wil haar net iets vragen of de sheriff komt binnen en zegt dat de handlangers Robin Smurf overbrengen naar een andere gevangenis. Prins John wordt kwaad en houdt samen met zijn echte handlangers de nep-handlangers tegen. Robin Smurf en de anderen zoeken een uitgang. Uiteindelijk komen ze bij de ophaalbrug, maar dan blijkt Robin Smurf weg te zijn. Maar Potige ziet dat Robin zich in een spiegel bekijkt. Hij schiet een pijl. De pijl komt tegen de hendel van de ophaalbrug staan en de brug gaat naar beneden. Robin Smurf en zijn vrienden ontsnappen. Wanneer ze weer terug zijn en helemaal vrolijk zijn omdat ze erin zijn geslaagt te ontsnappen, komt er een Smurf bij hen die zegt dat prins John Marian heeft gekidnapt. Robin Smurf glipt alleen bij prins John naar binnen, die zegt dat hij geen schijn van kans heeft, want prins Johns handlangers zijn ook van de partij. Maar dan komen een heleboel handlangers van Robin Smurf naar binnen. De handlangers van prins John geven zich over en worden vastgebonden. Prins John neemt Marian mee, maar later staat Robin Smurf voor zijn neus. Ondertussen probeert Muzieksmurf (die bij Robin Smurf hoort) naar binnen te glippen, maar het lukt niet. Koning Richard (gespeeld door Lolsmurf), de echte koning van het rijk, komt terug. Hij helpt Robin Smurf prins Jan te verslaan. Het hele rijk is gered! De Smurfen geven een groot applaus voor dit toneelstuk.

Cast (NL)Edit

  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Speurdersmurf - Peter van Hoof
  • Slonssmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten

Around Wikia's network

Random Wiki