Wikia

De betoverde veer is een aflevering van Seizoen 6. In deze aflevering maakt Greintje zijn debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Opasmurf en de Kleuters zijn in het bos. Ze zien voetsporen van allerlei wilde dieren. Ze vinden ook sporen van Gargamel en Azrael. Intussen is Gargamel weer een val aan het maken om Smurfen te vangen. Plots zien ze de Smurfen. Ze proberen hen te vangen, maar worden verjaagd door stinkdieren. De tovenaarsschool is Greintje beu omdat hij allerlei pesterijen uithaalt en ze niets met hem kunnen aanvangen. De leraar besluit om Greintje naar Gargamel te brengen. Het is de bedoeling dat Gargamel Greintje opleidt tot tovenaar. Maar Gargamel gebruikt hem echter als slaafje voor allerlei klusjes. Greintje moet voor Gargamel zwammen zoeken in het bos. De Kleutersmurfen gaan kamperen in het bos, eerst vergezeld door Grote Smurf, Opasmurf en Brilsmurf. De kleuters willen hiermee bewijzen dat ze alleen naar het bos kunnen zonder de volwassen smurfen erbij. Ze zien Greintje die onder een boom ligt te slapen. Ze vluchten want Gargamel komt eraan. Dan gaan de Smurfen een grot in. Greintje en Gargamel gaan er ook in. Ze zien de Smurfen en proberen ze te vangen, wat echter mislukt. Vervolgens moet Greintje alle boeken van Gargamel afstoffen. Hij leest in een boek over een betoverde veer die alles correct schrijft, alles weet en geen fouten kan maken. De twee gaan meteen op zoek naar deze veer. Gargamel wil deze veer hebben om het verborgen Smurfendorp te vinden en Greintje voor goede punten op school. De kleutersmurfen worden in het bos gelaten door de volwassen Smurfen. Ze vinden het echter niet gezellig om in het bos te slapen. Helaas worden ze hierbij betrapt door Gargamel en Greintje. Ze kunnen aan hen ontsnappen. Gargamel en Greintje gaan een kasteel binnen. De Smurfjes volgen hen. Gargamel en Greintje worden verjaagd door grote vogels. Ze verschuilen zich in een kamer voor deze vogels. Ze hebben geluk want hier bevindt de betoverde veer zich en nemen deze weg. De Kleutersmurfen zien dit en gaan naar het dorp terug. Gargamel vraagt aan de veer om een kaart te tekenen die hem naar het Smurfendorp zal leiden. De veer tekent meteen een kaart. Intussen hebben de Kleutersmurfen het dorp gewaarschuwd. Grote Smurf maakt een veer die op de betoverde veer lijkt, maar die alleen fouten maakt. De Smurfen trekken zakken over Gargamel en Greintje en nemen de veer en de kaart weg. Grote Smurf legt zijn veer, die alleen fouten schrijft, in de plaats. De veer tekent opnieuw een kaart voor Gargamel waardoor hij nu wel de andere kant op gaat. Gargamel denkt dat hij het dorp nu gaat vinden. Greintje pakt de veer mee en gaat naar de tovenaarsschool. Hij zegt dat Gargamel nu van hem verlost is nu hij de veer heeft. Gargamel komt weer bij het kasteel waar de grote vogels hem weer verjagen. In het dorp krijgen de kleutersmurfen een medaille voor hun moed en dapperheid. Wanneer Gargamel weer thuiskomt is hij blij dat Greintje weg is. Maar dan komt Greintje weer terug. Hij werd van school gestuurd omdat hij door de veer alles fout deed. Tenslotte laat Greintje de boel ontploffen.

Around Wikia's network

Random Wiki