Wikia

De hemel staat in smurf is een aflevering uit seizoen 2.

Personages

Verhaal

Grote Smurf moet steeds niezen, terwijl elders een rookwolk uit een vulkaan komt. Grote Smurf denkt dat het om een allergie gaat. De andere Smurfen willen uitvissen waarvoor Grote Smurf precies allergisch is. Ze zien een grote grijze wolk en willen weten waar die wolk vandaan komt. Potige en Bange Smurf gaan op verkenning met de ooievaar. Ze vliegen langs de vulkaan en zien stenen uit de lucht vallen, afkomstig van deze vulkaan. Bange zegt hierop dat de hemel in smurf staat. De anderen geloven hem echter niet. Grote Smurf blijft steeds last hebben van zijn allergie en blijft niezen. Dan wordt Brilsmurf het dorp uit gegooid, hij landt bij Bange Smurf, die wegrent. Intussen wordt de wolk groter en barst de vulkaan uit. Grote Smurf ontdekt dat de allergie van de vulkaanuitbarsting komt. De Smurfen denken dat het de bliksem is, tot Grote Smurf over de vulkaan vertelt. Er vallen rotsen uit de lucht door de uitbarsting waarbij de Smurfen gaan schuilen in een grot. Wanneer ze thuiskomen ligt het dorp onder een laag stof en as, door de vulkaanuitbarsting. Intussen zijn Potige en Bange vermist. Iedereen denkt dat ze dood zijn, tot ze uit een kelder tevoorschijn komen. Bange zegt dat hij gelijk heeft 'dat de hemel in smurf staat'. De Smurfen herstellen hun dorp weer. Alles loopt goed af.

Around Wikia's network

Random Wiki