Wikia

De huisgenoot van Bolle Gijs

De huisgenoot van Bolle Gijs is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Door een grap van Greintje stort Gargamel's kasteel in. Gargamel wordt heel erg kwaad en zegt dat hij Greintje nooit meer wil zien. Greintje verlaat Gargamel's kasteel en komt oog in oog te staan met Bolle Gijs. Bolle Gijs zegt dat Greintje altijd welkom is in zijn huis. Greintje weigert dit aanbod en gaat in het bos wonen. In het Smurfendorp vieren de Smurfen de verjaardag van Knutselsmurf. De Smurfjes zeggen dat ze niks leuker vinden dan feesten. Na Knutsel's verjaardag geven de Smurfjes (bijna) overal een feest voor. Brillie's nieuwe boek, Muzieksmurf's nieuwe deuntje, Smurfin's nieuwe jurk en voor nog veel meer. Ondertussen begint het bij Greintje te regenen. Greintje besluit toch maar naar Bolle Gijs te gaan. Bolle Gijs wordt blij als hij Greintje ziet. Hij nodigt hem meteen binnen. Bolle Gijs wil graag met Greintje spelen, maar Greintje weigert dit en scheldt Bolle Gijs uit voor kluns. Bolle Gijs vraagt aan Greintje wat een kluns is. Greintje zegt dat kluns een ander woord voor vriend is. Bolle Gijs zegt daarop voltdurend: "Greintje en Bolle Gijs beste klunzen, Greintje en Bolle Gijs beste klunzen". In het Smurfendorp worden de Smurfen zat van de feestjes van de Smurfjes. Grote Smurf zegt hen dat feesten wel leuk is, maar dat teveel niet goed is. Dan gaan de Smurfjes naar Wilde Smurf toe, maar die blijkt ook niet in de feeststemming te zijn. Als Bolle Gijs even weg is gaat Greintje terug naar Gargamel. Hij helpt met het herstellen van Gargamel's huis, maar laat het opnieuw instorten. Greintje moet ophoepelen van Gargamel en gaat weer terug naar Bolle Gijs. De Smurfjes voelen zich hopeloos. Dan zien ze Bolle Gijs. Bolle Gijs raakt ook bevriend met de Smurfjes. Als Greintje weer terugkomt bij Bolle Gijs ziet hij de Smurfjes. Om hem af te leiden, doet Greintje alsof hij verstoppertje speelt en laat Bolle Gijs tellen. Greintje glipt er gauw vandoor met de Smurfjes. Hij gaat terug naar Gargamel. Gargamel zegt eerst dat Greintje wegmoet, maar als Greintje over Smurfen begint doet Gargamel weer open. Greintje mag weer bij Gargamel wonen. Maar dan komt Bolle Gijs in Gargamel's kasteel. Hij rekent met Gargamel, Greintje en Azraël af. Gargamel's kasteel gaat weer volledig stuk. Hij is boos en jaagt Greintje opnieuw weg. Bolle Gijs wil een feestje voor de Smurfjes, maar ze willen liever terug naar hun dorp. Bij hun thuiskomst in het Smurfendorp besluiten de Smurfjes geen feestjes te geven. De andere Smurfen vinden dit een mooie reden voor een feestje.

Cast (NL)Edit

  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Bolle Gijs - Stan Limburg
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Azraël - Fred Butter
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Boerensmurf - Stan Limburg
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Wilde Smurf - Dieter Jansen

Around Wikia's network

Random Wiki