Wikia

De laatste Pierelier is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Wanneer twee boogschutters proberen te schieten in het bos van koninklijke troepen, verliest een vogel zijn nestje waar haar ei inzat. De vogel jaagt de twee boogschutters weer weg, maar kan haar ei niet weer vinden. Enkele koninklijke troepen zien dat de boogschutters weer eens in hun bos hebben geschoten. De zoon van de baas van de troepen vind het ei en verzamelt eieren. Dit ei is uniek voor zijn collectie. Hij neemt hem mee naar huis. Ondertussen heeft heel het Smurfendorp last van de insecten van Natuursmurf die in het dorp logeren. Ze gaan naar Moeder Natuur, die zegt dat ze last heeft van boogschutters die door het hele bos schieten. Ze vertelt ook over de vogel die haar nest kwijt is en dat haar ei is meegenomen door koninklijke troepen. Grote Smurf zegt dat ze de vogel moeten helpen om het ei terug te krijgen, en daar is iedereen het mee eens. Later kijken de Smurfen bij de boogschutters, die een gat graven. De Smurfen krijgen allemaal zand over zich heen en maken daar geluid bij. De boogschutters willen kijken wat dat was, maar de Smurfen weten al snel weg te vluchten. Later komen ze bij het kasteel en bij de kamer van de jongen die bij de koninklijke troepen hoorde. Ze zien ook allemaal gevangen dieren en Natuursmurf wil die bevrijden, maar Grote Smurf zegt dat daar wellicht geen tijd voor blijkt te zijn. Uiteindelijk vindt Klungel het ei. Wanneer de Smurfen weer weg willen gaan, vraagt Grote Smurf zich plots af waar Natuur is. Dan ziet Grote Smurf dat Natuur allemaal dieren bevrijdt. Grote Smurf zegt tegen Natuur dat hij mee moet komen, maar die kans krijgt Natuur niet want de jongen komt binnen. Maar de Smurfen kunnen gelukkig ontsnappen, met het ei. Ze rennen snel weg, gevolgd door de jongen. Klungel en Boerensmurf, die het ei vasthouden, struikelen over een tak waardoor het ei loslaten. Het ei komt terecht in de val van de boogschutters. De jongen pakt het ei en staat middel in de val. Hij valt erin. De Smurfen horen de boogschutters aankomen en schuilen snel weg. De boogschutters zien dat het maar een kind is die in hun val is getrapt. De jongen wordt, met het ei, gepakt door de boogschutters. Grote Smurf krijgt een plan. Later, als het avond is, kloppen de Smurfen op de deur en rennen schuilen. De boogschutters gaan naar buiten en zien dat er niemand is. Klungel en Boerensmurf vluchten snel het huis in en doen de deur dicht. De Smurfen laten de boogschutters afschrikken door grote dierenvrienden van Natuursmurf en door enge geluiden te maken. Hierdoor vluchten de boogschutters echter weg. Later zeggen de Smurfen tegen de jongen dat ze hem vrijlaten wanneer hij belooft dat hij het ei terug zal geven en geen dieren meer in kooien zal stoppen. Dat belooft de jongen. De Smurfen bevrijden de jongen en de dieren. De jongen geeft het ei terug aan de Smurfen. Later leggen de Smurfen het vogelnest weer terug op zijn plaats en leggen ze het ei erin. De insecten gaan weg uit het Smurfendorp. De vogel vliegt terug naar zijn nest en het ei komt uit. De vogel is erg blij met haar nieuwe kindje.

Cast (NL)Edit

  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Boerensmurf - Stan Limburg
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw
  • Moeder Natuur - Corry van der Linden

Around Wikia's network

Random Wiki