Wikia

De populairste Smurf is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Greintje haalt een grap uit met Gargamel. Die kan daar niet om lachen en laat Greintje in het bos zoeken naar stinkwortels. De Smurfen zijn Smurfbessen aan het plukken. Smurfin vindt mooie bloemen en wil dat Brilsmurf ze naar het dorp brengt. Brilsmurf denkt dat ze voor hem bedoeld zijn en vindt zichzelf de populairste Smurf. Lolsmurf geeft hem dan een cadeautje dat in zijn gezicht ontploft. Brilsmurf vindt dat Lolsmurf moet ophouden met zijn cadeautjes die ontploffen. Greintje is ook in het bos en ziet de Smurfen, die hij wil vangen. De Smurfen rennen weg maar Lolsmurf geeft een cadeautje. Greintje opent het waarna het in zijn gezicht ontploft. Dit brengt Greintje op een idee: hij spreekt een toverspreuk uit waardoor Lolsmurf's cadeautjes niet meer ontploffen en echte cadeautjes worden. De volgende dag geeft Lolsmurf een cadeautje aan Klungelsmurf. Wanneer Klungel het opent, komen er borden uit. Vervolgens geeft hij ook cadeautjes aan Sassette, Driftige en Rustige. Ook deze pakjes ontploffen niet. Driftige krijgt een bal, Rustige koekjes en Sassette een kikker. Lolsmurf is boos omdat zijn cadeaus niet ontploffen. Hij vertelt dit Grote Smurf en geeft hem ook eentje. Bij het openen krijgt Grote Smurf een telescoop. Hij vindt dit vreemd, maar is tevreden met het cadeau. De Smurfen willen nu allemaal een pakje van Lolsmurf nu ze niet meer ontploffen. Lolsmurf wil dit echter niet. Hij rent het dorp uit met een van zijn cadeautjes. Daar kan Greintje hem vangen. Gargamel is boos op Greintje tot hij ziet dat Greintje Lolsmurf heeft gevangen. Dan maakt Gargamel het pakje van Lolsmurf open. Het bevat een klomp goud. Lolsmurf moet voor Gargamel een groot cadeau maken om veel goud te krijgen. Grote Smurf ontdekt dat Greintje achter de betovering zit. Hij spreekt een toverspreuk uit om dit ongedaan te maken, waardoor de cadeautjes van Lolsmurf weer ontploffen. Dan maakt Gargamel het grote pak open. Het ontploft waardoor Gargamel in de lucht vliegt. Lolsmurf kan ontsnappen. In het dorp wordt Lolsmurf nu beschouwd als de populairste Smurf. Alle Smurfen krijgen een cadeautje van Lolsmurf. Niemand vindt het leuk dat ze weer ontploffen, alleen Lolsmurf zelf.

Around Wikia's network

Random Wiki