Wikia

De valse Smurf

De valse Smurf is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten. In deze aflevering maakte Agatha haar debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Agatha wil wraak op de Smurfen nadat ze haar medaillon kapot hebben gemaakt. Ze maakt een formule die haar in een Smurf transformeert. Het probleem is dat ze na de transformering er wel uitziet als een Smurf, maar geen staart heeft. Ze schildert een erwt blauw en smeert daar lijm op. Ze plakt die staart aan de achterkant en lijkt nu een echte Smurf. Ze gaat naar het bos en komt daar Hippe Smurf tegen, die bereid is om haar te leiden en haar daar naartoe brengt. Agatha weet echter niet hoe ze de Smurfendans moet dansen en zorgt er dus voor dat al haar dansgenoten omvallen. Later probeert ze de maaltijd te vergiftigen. Wanneer een verassing van Lolsmurf in Agatha's gezicht ontploft, brengt dat haar op een idee. Die nacht steelt ze enkele verassingen van Lolsmurf en bindt die vast onder de nieuwe brug van de Smurfen. De verrassingen ontploffen echter niet. Maar wanneer ze er zelf overheen loopt, ontploffen ze wel. Nadat de Smurfen haar hebben gered, vertelt Grote Smurf dat er ergens een nepsmurf onder hen is die de boel in de soep laat lopen. Agatha probeert weg te sluipen, want haar staart is erafgevallen en Klungelsmurf toont die aan Grote Smurf. De Smurfen kijken of elkaars staarten er nog allemaal aanvast zitten om te kijken of het echte Smurfen zijn. Dan zien de Smurfen de valse Smurf zonder staart: Agatha. Agatha rent snel weg, gevolgd door een groep kwade Smurfen. Ze loopt snel naar Grote Smurfs laboratorium om een formule te maken die haar terug naar haar oorspronkelijke vorm brengt zodat ze het dorp plat kan stampen en de Smurfen te grazen kan nemen. Wanneer Grote Smurf vraagt wie ze is, zegt ze dat ze Agatha is en vertelt haar plannen. Wanneer ze de formule inslikt, verandert ze alleen weer terug in een mens, maar haar formaat blijft hetzelfde als van een Smurf. Grote Smurf en de rest van de Smurfen laten Agatha weer weglopen in het bos en zeggen dat ze nooit meer terug mag komen naar hun dorp. Agatha maakt dat ze wegkomt.

Cast (NL)Edit

  • Agatha - Corry van der Linden
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit

Around Wikia's network

Random Wiki