Wikia

De verschrikkelijke Sneeuwsmurf is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

Het is carnaval en enkele Smurfen vinden dat maar niks. Ze besluiten te gaan snowboarden in de bergen. Wanneer Brilsmurf in een gat valt zien ze sporen van een yeti, en wordt ook algauw gezien. De yeti overvalt een slee en neemt de takkenbos van een oude man mee, en heeft ook spullen van molenaar Frans gestolen. Ondertussen komen de Smurfen Opasmurf tegen. Ze vertellen hem over de yeti en Opa wil daar meer van weten. De Smurfen achtervolgen de yeti en komen terecht in een grot vol met kostbare spullen. Opeens worden ze gepakt en ontdekken de Smurfen dat het geen yeti is, maar Gargamel. Algauw komt er een echte yeti de grot binnen, die bevriend is met Opasmurf. Gargamel pakt een snowboard en snowboardt de grot uit met de andere Smurfen, die door hem gepakt zijn. De yeti achtervolgt hem. Doordat de yeti ook snowboardt, en Gargamel van de berg afrent, komt de tovenaar onder een lawine te liggen en rolt hij als een sneeuwbal naar beneden. Uiteindelijk knalt Gargamel tegen een boom en wordt gezien door molnaar Frans, die samen met een leger van mannen met speren Gargamel vangt. Moleaar Frans geeft als beloning zijn gestolen spullen aan de yeti en de Smurfen en de Smurfen gaan samen met de yeti lekker snowboarden.

Around Wikia's network

Random Wiki