Wikia

Denise's slaapfeestje

Denise's slaapfeestje is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Sassette wil een volwassene Smurf worden. Ze draagt de kleding van Smurfin. Smurfin vind het leuk als ze dit ziet. Maar als Sassette in een plas valt, wordt ze verdrietig omdat haar lievelingsoutfit vies is. Grote Smurf zegt dat Sassette nog tijd nodig heeft om te groeien. Later loopt Sassette boos met haar pop door het bos. Ze wil nu al groot zijn! Dan hoort ze iemand huilen. Het is Denise. Sassette loopt naar haar toe en vraagt wat er aan de hand is. Denise vertelt dat ze een slaapfeestje gaat houden, en dat de Kakelzusjes, een stel gemene trutjes, niet willen komen. Ze is zogenaamd te klein. Denise vraagt of Sassette wel op het slaapfeestje wil komen. Het is in Balthazars kasteel. Sassette wil met alle plezier komen, maar weet niet dat er allerlei gevaren dreigen in Balthazars kasteel. Ondertussen zegt de moeder van de Kakelzusjes dat ze naar Denise's slaapfeestje moeten gaan, maar de Kakelzusjes vinden Denise erg vervelend en zeggen dat ook. Toch wil de moeder dat de Kakelzusjes naar Balthazars kasteel gaan voor Denise's slaapfeestje. Ondertussen vraagt Sassette aan Grote Smurf of ze naar Denise's slaapfeestje mag. Grote Smurf zegt dat het hem spijt, maar dichtbij Balthazar zijn is gevaarlijk voor elke Smurf. Sassette is teleurgesteld. Ondertussen moet Gargamel van Balthazar op een magisch kristal passen terwijl Balthazar weggaat. Als er iets met het kristal gebeurd, is Gargamel nog niet van Balthazar af. Ondertussen gaat Sassette stiekem naar het slaapfeestje van Denise. In Balthazars kasteel wordt er op de deur geklopt. Denise doet open en verwacht dat het Sassette is, maar het zijn de kakelzusjes. Denise is blij hen te zien en laat het kasteel zien. Als ze bij Balthazars kristal komen wordt het gevaarlijk. De Kakelzusjes gaan met het kristal spelen, maar Gargamel weet het gelukkig te redden. De Kakelzusjes gaan weg. Nu heeft Denise niemand meer op haar slaapfeestje, maar dan komt Sassette opdagen. Denise en Sassette praten even, maar dan gaat ze terug naar haar andere "vrienden", waarmee ze de Kakelzusjes bedoelt. Ondertussen komen Grote Smurf, Smurfin en de Smurfjes de kamer van Sassette binnen, maar dan blijkt dat ze er niet is. Grote Smurf weet zeker dat Sassette naar het kasteel van Balthazar is gegaan. Ze gaan er direcht naartoe. Ondertussen ziet Sassette de Kakelzusjes in Denise's slaapkamer. Ze stelen al haar speelgoed. Denise komt de kamer in en wordt woendend als ze dit ziet. De Kakelzusjes zijn gewoon een stelletje nepvriendinnen. Ze binden Denise vast op een schommel, maar dan komt Sassette opdagen, de echte vriendin van Denise. Sassette kan Denise helaas niet redden, want één van de Kakelzusjes stopt Sassette in een zak waar ook speelgoed inzit. Denise wordt nog bozer en rukt zich van de schommel af. Ze valt uit de raam en blijkt in de rivier voor Balthazars kasteel te vallen, maar ze houdt ze vast aan een boom. De draak die in de rivier zwemt ziet Denise. Hij ziet haar als zijn maaltje. Ondertussen zien de Kakelzusjes een ridder-kostuum, die zegt dat hij een spook is. Gillend rennen de Kakelzusjes weg, maar het waren gewoon de Smurfen die dit deden. Sassette ziet haar vrienden en is blij dat ze haar kwamen redden, maar dan hoort ze Denise om hulp roepen. Sassette gooit een touw naar beneden die Denise vast moet pakken om omhoog te komen. Denise kan er niet blij. Gargamel en Azraël komen de kamer in en ze kunnen het niet geloven; ze zien echt Smurfen! Azraël wil ze vangen, maar komt terecht in de schommel. Ondertussen kan Denise het touw pakken en komt naar boven. Gargamel heeft intussen Sassette al gegerepen en Denise is alweer veilig. Balthazar komt de kamer binnen en ziet dat het kristal nog helemaal heel is. Azraël, die vastzit aan de schommel, vliegt ervanaf en komt tegen Balthazars kristal aan, dat uit Gargamels handen valt en stukgaat. Balthazar is woedend op Gargamel. Later vraagt Sassette of de Smurfen haar kunnen vergeven, en dat kunnen ze. Sassette en Denise vinden het niet meer erg om klein te zijn.

Cast (NL)Edit

  • Denise - Marjolein Algera
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Balthazar - ?
  • Azraël - Fred Butter

Around Wikia's network

Random Wiki