Wikia

Dol op Golfen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen ontdekken een nieuw spelletje: met een ding een bal wegslaan en ervoor zorgen dat die bal in een kuiltje terechtkomt. Dit heet golfen. Veel Smurfen beginnen dit leuk te vinden. Ondertussen lijkt een brug bijna in te storten. Grote Smurf ziet dit en vraagt zich af waar Knutselsmurf is, maar die is aan het golfen. Daar komt Klungelsmurf aan. Die zegt dat ze aan het golfen zijn. Ondertussen staan allemaal Smurfen bij Brillie's huis. Daar kunnen ze zich inschijven voor het golfen. Golfen is al razend populair in het dorp. Dan ziet Grote Smurf Knutselsmurf en vraagt wanneer hij de brug zal geen reparen. Knutsel herinnert het zich weer, hij was teveel bezig met golfen. Later begint er weer een golfpartij. Knutsel slaat één van zijn superballen weg. Die komt terecht in het bos, maar bij Gargamel en Azraël. Dan komen er nog veel meer ballen. Gargamel vraagt zich af waar de ballen vandaan komen. Even later zien de twee de Smurfen. De ballen zijn van de Smurfen. De gemene tovenaar gaat snel naar zijn huis om te kijken wat hij kan doen om de Smurfen te vangen. Wanneer de avond wordt besluiten de Smurfen weer terug te gaan naar hun dorp. Maar dan ontdekken ze de brug. Grote Smurf is boos omdat Knutsel het niet had hersteld. Ondertussen zet Gargamel valse golfpalen neer op de echte. Dan graaft hij een gat om onder de grond de Smurfen te kunnen grijpen. De volgende dag wil Knutsel de brug reparen. Klungel komt eraan met de spijkers, maar struikelt over een steen en laat de spijkers vallen. Dan willen de Smurfen weer golfen. Ze letten niet meer op de brug terwijl die op instrorten staat. De Smurfen zijn nu weer helemaal klaar om te gaan golfen, maar dan zakken ze in de grond en komen ze terecht in de val van Gargamel. Dan komt Knutsel terug met nieuwe spijker maar dan blijken de Smurfen weg te zijn. Dan ziet hij Gargamel met de Smurfen. Snel wil hij hulp inschakelen bij Grote Smurf, maar als hij over de brug loopt stort die in. Hij blijkt in het water te vallen maar wordt dan geholpen door Grote Smurf. Ze bedenken een plan. Grote Smurf gaat allemaal balletjes wegslaan in de hoop dat ze bij Gargamel komen. De ballen komen inderdaad terecht in Gargamel's kasteel. Snel rennen ze weg, maar de Smurfen kunnen gelukkig ontsnappen. Als ze terugzijn in het dorp besluiten ze om nooit meer zo bezig te zijn met golf. Dan zeggen ze dat het tijd is om een nieuwe brug te bouwen. Maar als ze door het raampje van Grote Smurf's huis gluren, zien dat Grote Smurf zelf ook bezig is met golfen.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Azraël - Fred Butter
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter

Around Wikia's network

Random Wiki