Wikia

Piraat Droomsmurf
Droomsmurf met zijn piratenmuts.
Astro Smurf Cartoon
Droomsmurf als Ruimtesmurf.
Droomsmurf
Aangenomen NaamRuimtesmurf
GeslachtMannelijk
Mensen / SoortenSmurf
BezettingAvonturier, dromer
StemacteurTekenfilm:
Frans van Dusschoten
Angélique de Boer
Eerste VerschijningDe Ruimtesmurf (aflevering) (tekenfilm, seizoen 1)
UniversumTekenfilm
Galerij

Droomsmurf is een Smurf die veel grote dromen heeft. Een daarvan was om Ruimtesmurf te worden. Hij wordt soms vergeleken met Luilaksmurf, maar hij is niet altijd slaperig. Zijn Nederlandse stem de tekenfilm werd gedaan door Frans van Dusschoten, en daarna door Angélique de Boer.

DromenEdit

Droomsmurf heeft, hoe kan het ook anders, veel dromen. De bekendste daarvan is om Ruimtesmurf te worden (in de stripserie is dit een gewone Smurf). Grote Smurf liet zijn droom uitkomen door hem in slaap te laten vallen en pas wakker te maken als zijn droom is uitgekomen. De Smurfen reizen heel ver op een grote berg. Als ze de top hebben bereikt veranderen ze zich in de Snoefen (Gnoefen in de stripserie genaamd). Ze laten Droomsmurf weer wakker worden en hij denkt dat hij echt in de ruimte is.

In de aflevering Droomsmurf droomt zich af maken de Smurfen bekend dat zij zich hebben veranderd in Snoefen. De Droomsmurf is teleurgesteld, maar blijft er wel van dromen.

In sommige afleveringen (zoals Smurfmobiel heeft toekomst) draagt Droomsmurf een piratenmuts.