Wikia

Een Smurfje van eigen deeg is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

Het heeft gesneeuwd in het Smurfendorp en de Smurfen maken pret. Wanneer Smurfin en Babysmurf gezellig sleeën, komen ze vast te zitten in het ijs. Ze worden met de stroom meegenomen en een dichtbijzijnde Smurf haalt hulp in het dorp. Later is de Smurfen met andere Smurfen teruggekomen en weten ze Smurfin te redden, maar Baby zit nog op het stuk ijs. Babysmurf wordt uiteindelijk toch gered door de kinderen van molenaar Frans. De kinderen willen de Babysmurf houden en molenaar Frans vindt dat goed. De andere Smurfen proberen naar binnen te komen om te zeggen dat Baby weer met hen mee moet, maar toevallig komt Gargamel langs bij molenaar Frans. De tovenaar wordt binnengelaten door molenaar Frans. Gargamel zegt dat hij graag brood wil, en ziet toevallig Babysmurf. Hij wil Baby hebben, maar dat mag niet van molenaar Frans omdat het zogenaamd van zijn kinderen is. Ondertussen komen de andere Smurfen binnen bij de kinderen van molenaar Frans. Ze vragen waar Babysmurf is, en vertellen dat ze Gargamel hier ook hebben gezien. De kinderen willen graag helpen. De dochter is bang voor Gargamel, maar de zoon niet. Hij vraagt aan zijn vader molenaar Frans waar Babysmurf is, en molenaar Frans zegt dat hij in de kneedbak zit. Gargamel hoort het en ziet Babysmurf in de kneedbak. Hij wil hem grijpen, maar molenaar Frans zegt op een onvriendelijke manier dat Gargamel van zijn deeg af moet blijven en stuurt hem weg. De Smurfen krijgen Babysmurf terug en molenaar Frans zegt dat de Smurfen het beste via de stal weer terug kunnen gaan naar het dorp. Molenaar Frans zal Gargamel wel afleiden. Hij bakt erg hard brood en geeft dat aan Gargamel, die vervolgens weggaat en de Smurfen ziet lopen. Hij rent op ze af, maar zakt door het ijs. Hij komt er weer uit als een ijsblok.

Around Wikia's network

Random Wiki