Wikia

Een circus voor Babysmurf is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Wanneer Babysmurf en Brillie door het bos lopen, komen ze een olifant tegen, die Babysmurf vastgrijpt. Brillie denkt dat de olifant een monster is en doet er alles aan om Baby te redden, maar niks lukt. Babysmurf en de olifant blijken goed met elkaar op te kunnen schieten. Brillie rent snel naar het dorp om hulp te halen van Grote Smurf. Hij vertelt wat er gebeurt is. Grote Smurf zet meteen een zoekactie op touw. Ondertussen bleven Babysmurf en de olifant dolle pret, maar dan wordt de olifant geroepen door zijn jonge, wrede en slechte trainer. De trainer is erg wreed voor de olifant en zegt op een onvriendelijke manier dat hij weer terug moet naar het circus. Babysmurf neemt huilend afscheid van de olifant. Ondertussen rennen de Smurfen door het bos om Baby te redden. Klungel struikelt over een voetspoor van een erg groot beest. De Smurfen hebben uiteindelijk Baby weer gevonden, maar dan zien ze de olifant met de rest van het circus. Brillie zegt dat die olifant het monster was, maar Grote Smurf maakt duidelijk dat het een circusolifant is. Hij legt ook uit wat een circus is. Babysmurf begint te huilen en Grote Smurf zegt dat Baby en de olifant zeker met elkaar bevriend zijn geraakt. Droomsmurf stelt voor om ook een circus te organiseren voor Baby, en daar is iedereen het mee eens. Later zetten Knutsel en andere Smurfen de circustent overeind, en schildert Schilder Hippe Smurf tot een beeldige clown. Brillie wordt de gastheer van het circus en Kleermaker maakt een kostuum voor hem. Zoals verwacht zit Brillie weer te zaniken. Ondertussen showt Knutsel zijn kanon aan Grote Smurf. Er moet een levende Smurf in het kanon die dan kan worden weggeschoten, maar niet de tent uit mag vliegen. Eén keer draaien aan de handel en de Smurf komt twintig meter verder. Babysmurf kruipt in het kanon, maar komt er gelukkig ook weer uit. Ondertussen moet Kleermaker nog alles doen van Brillie, maar Kleermaker vind het wel goed zo en gooit Brillie uit het dorp omdat hij weer eens behoorlijk zit te zaniken. Omdat Brillie's hoed zo lang is stuitert hij weg en komt terecht op de koorddansende Potige Smurf, die hoog de lucht in vliegt en blijft haken in een boom. Hij valt eraf en valt op het koord, waardoor hij weer de lucht in vliegt en bovenop de circustent terechtkomt, die in elkaar zakt. Later staat de tent weer overeind en hebben de Smurfen allerlei leuke activiteiten. Die avond begint de voorstelling. Brillie kondigt het aan en begint weer eens te zaniken, waardoor het publiek moet zeggen dat hij moet ophouden met praten. Dan begint het eerst evenement, en zo volgen er nog vele. Na de eerste twee evenemeten is Potige aan de beurt. Hij moet koorddansen, maar hij durft dat niet. Hij heeft hoogtevrees. Brillie laat Lolsmurf en Klungel maar eerst gaan. Ondertussen vraagt Potige of aan Grote Smurf of hij hem even kan spreken. Ondertussen kruipt Babysmurf het kanon in, niemand heeft hem in de gaten. Potige vertelt intussen aan Grote Smurf dat hij hoogtevrees heeft. Grote Smurf zegt dat Potige moet proberen zijn angsten te overwinnen, en dat spreekt Potige weer moed in. Ondertussen komt het circus, waar ook de olifant die vriendjes is met Babysmurf bijhoort, binnenkort een voorstelling geven aan Balthazar. Ze testen de olifant uit, maar Balthazar kan dat niet goedkeuren. Ondertussen is Potige aan de beurt voor het koorddansen, maar Potige wordt toch weer bang. Ondertussen vraagt Grote Smurf aan Droomsmurf of hij Baby heeft gezien, maar die heeft hem niet gezien. Plotseling ziet Grote Smurf dat Baby in het kanon zit. Hij schrikt zich rot. Knutsel geeft een draai aan de handel van het kanon, en Brillie, Smul en Lolsmurf later ook. Wat ze niet weten, is dat Babysmurf zo in de problemen komt te zitten. Ondertussen is Potige echt bang. Hij zit echt in de nesten en Grote Smurf zegt tegen Brillie dat hij maar het volgende evenement moet aankondingen, en Brillie kondigt het kanon aan. De Smurfen zijn van plan om Luilaksmurf in het kanon te stoppen. Ze zitten per ongeluk aan de handel en Baby vliegt plotseling weg. Hij belamt in het kasteel van Balthazar. Hij wordt algauw door Balthazar ontdekt. Balthazar is blij met de Babysmurf, want daarmee kan hij proeven doen waar hij alleen maar van kon dromen. Ondertussen zegt Grote Smurf dat, volgens zijn berekeningen, Babysmurf terecht in gekomen in het kasteel van Balthazar. Ze snellen naar het kasteel van Balthazar. Ze gluren bij de gemene dikzak door het raam. Ze zien een touw die regelrecht naar de gevangen Babysmurf leidt. Grote Smurf zegt dat iemand over dat touw zou moeten lopen, dan moeten landen bij een kantelaar, naar beneden moet glijden en dat Baby in vieligheid zal moeten brengen. Potige is bang, maar probeert er toch overheen te lopen. Zijn zelftrouwen daald als Balthazar plots het woord "hoog" zegt. Hierdoor valt Potige naar beneden en worden de Smurfen ontdekt en gegrepen door Balthazar. Ondertussen weet de circusolifant, die bevriend is met Babysmurf en vastzit aan een ketting, zich los te rukken. Hij rent Balthazars kasteel binnen en gooit Balthazar eruit. Baby zit intussen bovenop een plank bij het plafond en dreigt naar beneden te vallen, maar Potige weet hem te redden. De Smurfen gaan op de rug van de olifant zitten en rennen terug naar het dorp. Later nemen ze afschied van de olifant. De wrede trainer is weg, en zo'n goede olifant als deze olifant, vind je niet zo snel. Babysmurf begint weer te huilen, maar zijn verdriet is over wanneer Grote Smurf voorstelt om door te gaan met het circus. En dit keer gaat het wel goed met het circus.

Cast (NL)Edit

  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Balthazar - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Droomsmurf - Frans van Dusschoten
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Kleermakersmurf - Arnold Gelderman

Around Wikia's network

Random Wiki