Wikia

Gargamel's testament is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is een vroege ochtend wanneer Greintje en Azraël liggen te slapen, dichtibij het kasteel van Balthazar. Balthazar gooit Gargamel uit zijn kasteel omdat de tovenaar zijn zintuigkroon wilde stelen. Gargamel valt naar beneden en Greintje en Azraël worden wakker van zijn geschreeuw. Ze willen wegrennen, maar Gargamel valt al op hen. Gargamel is boos op Balthazar en zegt dat hij ooit met hem zal afrekenen. Ondertussen houden de Smurfen een smurfige picknick. Smulsmurf heeft soep gemaakt, maar die is té heet. Doordat Smurfin en Rustige Smurf en balspelletje spelen met Puppie, wordt die, door Puppie die het per ongeluk deed, verprutst. Brillie doet boos tegen Puppie en Puppie rent weg. Ondertussen lopen Gargamel, Greintje en Azraël door het bos. Gargamel ziet Puppie en wil hem vangen, maar Puppie bijt hem en de tovenaar rent weg. Greintje en Azraël vluchten een boom in. Dan komen Smurfin, Rustige en Brillie naar Puppie, die naar hem hebben gezocht. Ze gaan weer terug naar het dorp. Ondertussen krijgt Greintje een plan om Gargamel te foppen. Terug in het kasteel zegt Greintje tegen Gargamel dat Gargamel na die bijt van Puppie in een hond zal gaan veranderen. Gargamel gelooft het niet, maar Greintje zegt dat het in een toverboek staat. Gargamel wil het zien. Greintje gooit er expres een tovermiddel op waardoor Gargamel niet kan zien wat er echt staat. Want wat Greintje zei, staat er eigenlijk niet. Gargamel weet niet, dat dit één grote grap is. Gargamel kijkt in het boek en ziet slecht wat er staat. Greintje zegt dat Gargamel nu slecht begint te zien. De volgende morgen ligt Gargamel te slapen. Greintje, die al wakker is, plakt doormiddel van lijm haar op Gargamel's hoofd. Gargamel ziet Greintje en vraagt wat hij aan het doen is. Greintje laat Gargamel in een spiegel kijken. Gargamel ziet dat hij nu ook haar op zijn hoofd heeft gekregen. Hij vreest nu dat hij in een hond is verandert, terwijl dit één grote grap van Greintje is. Gargamel besluit om naar Balthazar te gaan. Later is hij in Balthazar's kasteel. Greintje en Azraël staan van een afstand te kijken. Gargamel doet erg brutaal tegen Balthazar. Hij grist de zintuigkroon zomaar uit Balthazars handen en loopt dan met Azraël en Greintje het kasteel uit. Balthazar is erg boos op Gargamel en wil zich wreken. Later zijn Gargamel, Azraël en Greintje in het bos. Smurfin, Rustige, Brillie en Puppie zijn er ook. Gargamel laat van zich horen en de drie Smurfen rennen weg. Behalve Puppie. Gargamel blaft heel hard naar Puppie. Door de zintuigkroon, die hij namelijk op zijn hoofd heeft, komt dit veel harder over en rent Puppie ook bang weg. Gargamel, Greintje en Azraël rennen achter de Smurfen aan, maar Gargamel blijft met zijn zintuigkroon in een boom haken. Later bindt Brillie Puppie vast aan een boom, omdat hij niet meer problemen wil. Ondertussen zien Gargamel, Greintje en Azraël de Smurfen. Greintje komt erachter dat Gargamel niet meer de stukjes haar die hij vanmorgen op zijn hoofd heeft gedaan niet meer op zijn hoofd heeft. Gargamel laat van zich horen en de Smurfen rennen weg. Ze ontsnappen allemaal, behalve Smurfin en Rustige. Gargamel, Greintje en Azraël lopen op hen af. Puppie, die nog steeds vast zit aan een boom, begint te blaffen naar Gargamel. Hij neemt een boomstam in zijn mond die vastzit aan de boom waar hij ook aan vast zit. Hij laat de boomstam los. De stam slaat Gargamel, Greintje en Azraël weg, die terechtkomen in een berengrot. De drie rennen weg. De beer die erin woont rent achter hen aan. Ondertussen gaat de picknick van de Smurfen gewoon door en laten de Smurfen hun liefde voor Puppie zien. Ondertussen zijn Gargamel, Greintje en Azraël weer terug in hun kasteel. Gargamel komt erachter dat het verhaal dat hij in een hond veranderde een grap was van Greintje. Hij wil net met hem afrekenen, of Balthazar komt boos binnen. Hij geeft Gargamel, Greintje en Azraël de schok.

Cast (NL)Edit

  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Balthazar - ?
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Puppie - Dieter Jansen
  • Mijnwerkersmurf - Dieter Jansen

Around Wikia's network

Random Wiki