Wikia

Gargamel's tweede jeugd

Gargamel's tweede jeugd is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel zit op een loopband te trainen om de Smurfen te vangen. Hij zegt tegen Greintje dat de loopbang steeds sneller moet draaien. Greintje doet dit, maar te snel. Gargamel vliegt eraf en knalt lelijk met zijn hoofd in een emmer. Ondertussrn zijn de Smurfen hard aan het werk. Knutselsmurf heeft een jam-machine gemaakt. De Smurfjes willen spelen, maar dat kan niet. Als Grote en Knutsel even weggaan springt Driftige Smurf op de handel. Nu slaat de machine ophol en komt er jam van alle kanten. Iedereen krijgt jam in zijn gezicht. Knutsel wordt boos op Driftige. De Smurfjes voelen zich niet gewaardeerd en vertrekken. Ondertussen gaat er bij Gargamel iets mis en veranderen Gargamel en Greintje van leeftijd. Greintje wordt een man en Gargamel een jongen. Greintje is hier blij mee, maar Gargamel absoluut niet. Ondertussen zitten de Smurfjes bij een boom. Natuursmurf gooit een bot en Puppie moet hem pakken. Maar Gargamel krijgt het bot tegen zijn hoofd. Hij draagt nu Greintje's kleren. Puppie ruikt aan de schoen de Gargamel aan heeft. Hij herkent de geur en begint te grommen. De Smurfjes vragen zich af waarom Puppie zo gromt. Ze gaan naar hem toe. Gargamel is inmiddels in een boom gevlucht. De Smurfjes ontdekken hem. Gargamel zegt niet wie hij echt is maar hij zegt dat hij iemand zocht om mee te spelen. De Smurfjes vinden dit helemaal te gek en spelen met hem. Als de middag eindigt roept Smulsmurf de Smurfjes voor het avondeten. De Smurfjes willen hun nieuwe vriend meenemen naar het dorp, maar dat mag niet. Puppie zit alsnog tegen hem te grommen. Wanneer de Smurfjes weg zijn komt Greintje in beeld. Hij draagt nu Gargamel's kleren. Hij trekt Gargamel mee aan zijn oor. Terug in het dorp willen de Smurfjes weer spelen met hun nieuwe vriend. Grote Smurf vindt het goed en de Smurfjes gaan op pad. Als ze in het bos zijn is hun nieuwe vriend daar ook. Hun nieuwe vriend (Gargamel) doet "verstoppertje" en hij is de zoeker. Maar de Smurfjes weten niet wat hij echt van plan is. Eerst rekent hij met Puppie af. Hij gooit een toverdrank op Puppie en Puppie raakt bewusteloos. Ondertussen houden de Smurfen een groot feest. Ze hebben allemaal hun feestmutsen opgezet. Dan komen de Smurfjes met hun nieuwe vriend. De Smurfen worden boos omdat er een mens in hun dorp is. Maar al gauw maakt de vriend van de Smurfjes bekend dat hij geen vriend is, maar een vijand: Gargamel. Het feest is gelijk verknoeid. Gargamel doet een toverspreuk en de Smurfen beginnen allemaal hartstikke moe te worden en om te vallen van de slaap. Dan komt Grote Smurf, maar hij wordt gelijk gepakt door Gargamel. Terug in Gargamel's kasteel zijn alle Smurfen alweer wakker geworden en allemaal gepakt. Ook Puppie zit ertussen. Dan verschijnt Greintje. Hij grijpt Gargamel bij zijn nekvel en wordt boos. Dan komt er weer een harde explosie die de Smurfen en Puppie van de tafel afblaast. Het klepje van de gevangenis gaat open en ze zijn vrij. Ze zetten het op een lopen. Maar Gargamel is nu een hele ouwe opa geworden en Greintje een baby.

Cast (NL)Edit

  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Puppie - Dieter Jansen
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Azraël - Fred Butter

Around Wikia's network

Random Wiki