Wikia

Grote Smurf, Grote Smurf

Grote Smurf, Grote Smurf is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Grote Smurf kloont zichzelf per ongeluk na een fout. Ze krijgen een veer in hun muts zodat ze herkend kunnen worden, de één krijgt een groene veer in zijn muts, de andere een oranje. Eerst kunnen ze wel goed met elkaar overweg, maar later krijgen ze toch ruzie. Het laatste beetje kloonmiddel is er nog, dus Opasmurf giet het op Gargamel. Nu zijn er ook twee Gargamels. Het duurt niet lang of de twee beginnen te ruziën. Greintje zegt dat de twee Gargamels misschien een wedstrijd moeten doen: de winnaar blijft en de verliezer verdwijnt. De Gargamels zijn het hierover eens. In het Smurfendorp hebben de Grote Smurfen voltdurend ruzie. Ze kunnen beide er niet meer tegen en denken dat er eentje weg moet gaat. Later laat Opa hen een touwtje trekken. Wie het korste touwtje trekt, gaat weg. Later heeft de Grote Smurf die het korste touwtje heeft getrokken een eigen huis gebouwd, maar dan komen een paar andere Smurfen naar de eenzame Grote Smurf. Hun hebben ook allemaal touwtje getrokken, en zij hebben het kortst getrokken. Het ene dorp staat onder leiding van de Grote met de groene veer, het andere onder leiding van die met de oranje. In het Smurfendorp waar enkele Smurfen zijn weggegaan gaat het beter dan in het andere dorp, maar in beide dorpen gaat het mis. In het bos bouwen de andere Smurfen een nieuw dorp, maar gaat het ook niet beter als in het normale Smurfendorp. Alle Smurfen moeten werk doen wat ze niet gewend zijn, en waar ze ook niet goed in zijn. Ondertussen zijn de twee Gargamels bezig met hun nieuwe plan om de Smurfen te vangen. Ze zitten onder de pleisters vanwege hun hevige gevechten. Ondertussen zijn de twee Grote Smurfen tot elkaar gekomen. Ze zien dat de formule eigenlijk heel simpel is: Grote Smurf wordt weer één Smurf door gewoon bronwater. Ondertussen werken de plannen van de twee Gargamels, de één vangt de Smurfen in het normale dorp, de andere in het net gebouwde dorp. Het is al avond geworden en alle Smurfen zijn gevangen, behalve de twee Grote Smurfen. Samen bedenken ze een plan. Greintje verteld dat de twee Gargamels precies samen 100 Smurfen hadden gevangen. Maar er is nog één Smurf die nog niet gevangen is: Grote Smurf. Ze leiden de Gargamels af. Al gauw begint er weer een ruzie tussen de twee Gargamels. De ene Grote Smurf zit achter de ene boom en laat zich steeds zien, de andere Grote Smurf zit bij de andere boom en laat zich zien. De twee Gargamels, Greintje en Azraël begrijpen er niks van. Onderussen laat Opa snel alle Smurfen ontsnappen. Grote rent weg en de Gargamels achtervolgen hem. De ene Gargamel struikelt, de andere valt bovenop hem. De ene Gargamel zegt op een hele onvriendelijke manier dat hij van hem af moet gaan. Later worden de twee Gargamel weer de gewone Gargamel. Gargamel is blij. De twee Grote Smurfen beseffen ook dat ze weer samen moeten gaan en springen beide in het water. Grote is weer zichzelf. En Gargamel, die is verschrikkelijk boos op de Smurfen en wil zich wreken op hen.

Cast (NL)Edit

  • Grote Smurf 1/2 - Carol van Herwijnen
  • Gargamel 1/2 - Paul van Gorcum
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer

Around Wikia's network

Random Wiki