Wikia

Het meest onsmurfige spel.png

Het meest onsmurfige spel is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Wrattenmonsters komen binnen bij Koning Blaaskaak, die vraagt hoeveel Smurfen ze hebben gevangen. De Wrattenmonsters zeggen dat ze er geen hebben gevangen. Blaaskaak wordt woedend en zegt dat hij het zat is om te horen dat de Smurfen steeds ontsnappen. Blaaskaak zegt dat het misschien wel goed zal komen als hij de jacht leidt. Het loopt weg, de andere Wrattenmonsters lopen achter hem aan. Ondertussen loopt Brilsmurf met de Smurfjes door het bos om ze te leren hoe je overleeft in het bos. Hij heeft zijn "Overleven in de wildernis"-boek bij zich. Het begint al laat te worden. Later blijkt dat ze verdwaald zijn. Brillie en de Smurfjes lopen door een moeras. Ze komen vast te zitten in drijfzand. Ondertussen lopen de Wrattenmonsters met koning Blaaskaak door het bos. Ze zien een eng monster. De Wrattenmonsters rennen weg en laten Blaaskaak achter. Het monster verdwijnt. Ondertussen zitten Brillie en de Smurfjes nog steeds vast in het drijfzand. Dan verschijnt koning Blaaskaak. Brillie en de Smurfjes kunnen niet vluchten, omdat ze vastzitten in het zand. Blaaskaak neemt ze gevangen. Ondertussen zijn de andere Wrattenmonsters weer thuis, zonder Blaaskaak. Ze lachen erom dat ze Blaaskaak alleen achterlieten. Maar als Blaaskaak toch nog in leven is, en hij merkt dat ze niet naar hem gezocht hebben, gooit hij ze in de kerker. Één Wrattenmonster stelt voor om toch naar Blaaskaak te gaan zoeken. De anderen zijn het daarmee eens. Ze willen net gaan of Blaaskaak staat voor hun neus, met gevangen Smurfen. De Wrattenmonsters zijn verbaasd dat Blaaskaak ze in zijn eentje heeft gevangen. Blaaskaak denkt dat ze hem niet geloven, dus houdt hij morgen een wedstrijd om te zien wie de beste jager is. Morgen laat hij de Smurfen weer vrij, en wie ze vangt, is de winnaar. De Wrattenmonsters vinden dit leuk klinken. Maar als je verliest, mag je de rest van je leven slakkenslijm scheppen! En dat willen de Wrattenmonsters absoluut niet! De volgende dag is de wedstrijd begonnen. Blaaskaak en de drie Wrattenmonsters hebben elk een slak waar ze op rijden. Blaaskaak laat de Smurfen vrij, en geeft ze een voorsprong om "tot 100 te tellen". De Smurfen rennen snel weg. Blaaskaak speelt vals. Hij telt tot 3 en zegt dan: "100!". Blaaskaak rijdt weg op zijn slak. De slak van de drie andere Wrattenmonsters lijkt het niet te doen. Één Wrattenmonster kijkt eronder, en ziet dat ze alleen op een slakkenhuis zitten. Ondertussen rijden Blaaskaak en een ander Wrattenmonster aan het "racen" met een slak. Het andere Wrattenmonster heeft overal in het bos vallen gezet. Dan hoort hij het geluid van een val, maar het is Blaaskaak die in één van zijn eigen vallen is getrapt. Ondertussen rennen Brillie en de Smurfjes verder, maar ze komen weer aan bij het vertrekpunt. Dan duiken de drie andere Wrattenmonsters op. Ze willen de Smurfen vangen in een bel, maar het ding waarmee het kan doet het niet. Brillie en de Smurfjes rennen weer weg. Ondertussen verkleedt het Wrattenmonster dat bij Blaaskaak was, in opdracht van Blaaskaak, zich als een Smurf. Hij gaat ook zingen als een Smurf. De andere Wrattenmonsters horen hem en zien hem ook echt aan als een Smurf. Ze vallen hem aan en vallen in het water. Maar nu blijkt dat ze Blaaskaak en zijn Wrattenmonster in het water hebben geduwd. Blaaskaak wordt nu pas écht woest. Later gebruikt hij jacht-hagedissen om de Smurfen te vangen. Ondertussen komen Brillie en de Smurfjes aan bij een gat. Natuursmurf pakt een blaadje en daarmee komen de veilig over het gat. Blaaskaak en de hagedissen vallen in het gat. Ondertussen zijn Brillie en de Smurfjes veilig aangekomen op de grond. Natuursmurf en Driftige Smurf gaan hout zoeken. Brillie, Sassette en Rustige Smurf blijven alleen achter. Dan komen koning Blaaskaak en de Wrattenmonsters, maar Natuur weet die weer weg te jagen door een geluid te maken in een boomstam. Hij komt er samen met Driftige weer uit. Later zijn Brillie en de Smurfjes weer terug in het Smurfendorp. Brillie geeft Natuursmurf één van zijn "Overleven in de wildernis"-boeken, maar Natuur gebruikt die als vogelnestje. De Smurfjes moeten hierom lachen, maar Brillie wordt boos. Ondertussen moeten de Wrattenmonsters slakkenslijm scheppen.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Koning Blaaskaak - ?
  • Wrattenmonsters - ?

Around Wikia's network

Random Wiki