Wikia

Klungel's wolk is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smurfin is haar bloemetjes water aan het geven. Klungelsmurf beidt haar hulp aan om de bloemen water te geven en Smurfin takjes af kan knippen. Smurfin vindt dit een goed idee en gaat gelijk takjes afknippen. Klungel struikelt overde kraan van de slang, waardoor de tuinslang té veel water begint het ding snel weg te zweven. Klungel wordt erdoor meegenomen. Zo spuit het ding alle bloemetjes en Smurfin onder. Maar dat is nog niet het enige probleem. Potige wil aan een groepje Smurfen laten zien hoe sterk hij is door gewicht te heffen. De kijkende Smurfen zijn onder de indruk van Potige's kracht, maar dan komt Klungelsmurf met de tuinslang. Hij vliegt over hen heen en ze worden allemaal nat. Smulsmurf heeft drie lekkere taarten op zijn vensterbank staan. Hij gaat even weg. Dan vliegt Klungelsmurf met de tuinslang over de taarten heen. De taarten vallen op de grond en zijn nat. Het water is op en Klungel staat weer op de grond. Maar dan komen Potige, Smurfin en Smulsmurf. Allerdrie kletsnat en boos. Smurfin begrijpt Klungelsmurf wel. Hij is ook zo'n stuntel, en daar kan hij niks aan doen. Later roept Grote Smurf alle Smurfen bij elkaar en zegt dat hij iemand nodig heeft om een ingrediënt voor één van zijn experimenten op te zoeken. Klungelsmurf zegt dat hij dit wil doen, maar de andere Smurfen zijn het daar niet mee eens. Grote Smurf zegt dat ze Klungel een kans moeten geven. Het lukt Klungel zonder problemen om het ingrediënt op te halen, maar dan valt hij in een modderpoel en krijgt hij een wolk boven zijn hoofd waardoor alles fout gaat dingen smelten, of bloemen doodgaan. Maar hij heeft dit zelf niet door. Later is hij weer terug in het dorp. Knutselsmurf ziet hem. Hij heeft inmiddels een uitvinding gemaakt voor Luilaksmurf. Maar, door de wolk van Klungel, wordt Knutsel door een hand van de uitvinding gepakt en begint de uitvinding, met Knutsel en Luilak, te trillen. De uitvinding van Knutsel gaat hierdoor stuk. Klungel loopt ondertussen naar Grote Smurf om het ingrediënt te geven. Hij struikelt, maar het ingrediënt en de wolk gaan bij Grote Smurf naar binnen. Grote Smurf komt naar buiten. De wolk hangt nu boven zijn hoofd. Grote Smurf struikelt dankzij deze wolk. Grote Smurf vraagt waar die wolk vandaan komt. Een hele groep andere Smurfen komt ook kijken naar de wolk. Smurfin zegt dat dit de onsmurfigste wolk is die ze ooit heeft gezien. Klungel vertelt waar hij geweest is, en dus ook waar de wolk vandaan komt. Potige beschuldigt Klungel ervan dat die onsmurfige wolk boven hen is komen hangen. Klungel denkt dat het een goed idee is om naar de plek te gaan waar hij geweest is. De anderen zijn het hiermee eens. Door de wolk dreigt een boom bijna te vallen op Klungel, maar Potige weet hem gelukkig te redden. Er dreigen nu nog meer bomen om te vallen. De Smurfen rennen snel hun huis in, maar in hun huizen valt ook alles om en gaat alles stuk. Ondertussen ontdekt Grote Smurf in één van zijn toverboeken dat iemand het bos in moet gaan, opzoek naar een tegengif. Als dit niet snel gebeurt, zal de wolk heel het Smurfendorp kapotmaken. Opasmurf, Grote Smurf en Klungelsmurf gaan doormiddel van Ooievaar naar een trol toe dat Opa in zijn reis die 500 jaar duurde heeft ontmoet. Hij kan vast wel helpen. Maar de trol wil helemaal niet helpen. Hij neemt Opa en Grote juist gevangen. Het was zijn bedoeling om ook Klungelsmurf te vangen, maar die struikelt en botst tegen de trol op. Klungel helpt hem overeind. Nu heeft de trol ook een wolkje boven zijn hoofd. Hij vindt het een leuk wolkje, maar Opa en Grote zeggen dat het wolkje erg gevaarlijk is. Er krakt weer een boom om. Klungel ziet glittertjes bij de trol, maar de trol wil dat Klungel er vanaf blijft. Als de trol hen helpt, zullen zowel de Smurfen als de trol van die vreselijke wolkjes afzijn. Ondertussen begint het, door de wolk die erboven hangt, erg te stormen in het Smurfendorp. De Smurfen vluchten weg. Ondertussen zijn Grote, Opa, Klungel en de trol onderweg naar het Smurfendorp doormiddel van Ooievaar. De hebben een doek bij zich. Het begint erg te waaien en Klungel houdt zich vast aan de doek. De wind wordt te sterk. Klungel zweeft weg en gebruikt de doek als paraschute. Hij zweeft precies door de wolk boven het Smurfendorp heen. Grote Smurf kan Klungel net net redden. De doek blijft hangen op de wolk. En de grijze wolk verandert in een mooie witte wolk. De wolk verdwijnt en de doek zweeft weg. De Smurfen zijn nu niet meer bang. De wolken boven de hoofden van de Smurfen verdwijnen ook. Later zijn Grote, Opa en Klungel weer terug in het dorp. De trol is er ook bij. De Smurfen zeggen Klungel dat het hun spijt dat ze zo onsmurfig tegen hem deden.

Cast (NL)Edit

  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Luilaksmurf - Angélique de Boer

Around Wikia's network

Random Wiki