Wikia

King Smurf On Throne

Brilsmurf heeft zijn kans om te leiden van het dorp als koning

Koning Smurf is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Grote Smurf verlaat zijn Smurfen om zeldzame wortels te zoeken aan de andere kant van de bergen. Hij verzoekt hen te zorgen voor de dam, die het heeft begeven. Direct nadat hij vertrekt, begint Brilsmurf te vertellen aan de andere Smurfen dat ze moeten werken, maar de andere Smurfen vertellen hem dat ze hun lunch nog niet hebben gehad. Brilsmurf voelt dat niemand het zal waarderen als hij leider wordt. Hij benoemt zichzelf tot Koning Smurf. Muzieksmurf wordt zijn officiële openbare omroeper en Potige Smurf als zijn kapitein van de garde. Brilsmurf gebruikt Potige Smurf en de bewakers om de andere Smurfen een kasteel te laten bouwen voor hem, zodat hij echt vereerd kan worden als Koning Smurf. Later speelt Lolsmurf een van zijn streken op Potige Smurf, die neemt hem vervolgens vóór Brilsmurf om veroordeeld te worden. Lolsmurf laat ook een verassing ontploffen in het gezicht van Brillie, die hem vervolgens in de gevangenis gooit. De andere Smurfen komen in opstand en willen Lolsmurf vrij hebben. Ze bevrijden hem, en vluchten in het bos, zodat ze niet gepakt kunnen worden. Brilsmurf heeft zijn bewakers een hek rond het dorp laten bouwen om te voorkomen dat de rebellen terugkeren. Wanneer de rebellen aanvallen, vormt er echter eem breuk in het hek, en de rebellen vallen het dorp binnen, waardoor een burgeroorlog ontstaat onder de Smurfen. Grote Smurf komt terug en waarschuwt hen over de dam die ze zijn vergeten te verzorgen. Snel herstellen ze de dam, het kasteel van Brillie kapotmaakt. Brillie biedt zijn excuses aan voor wat hij heeft gedaan, en zegt dat hij de rommel die hij heeft veroorzaakt op zal ruimen. De andere Smurfen besluiten hem daarbij te helpen. De Koning Smurf-kleding zal voortaan gedragen worden door een vogelverschrikker.

Cast (NL)Edit

  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Hippe Smurf - Ger Smit

Around Wikia's network

Random Wiki