Wikia

Meester Greintje is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Boerensmurf is zijn flessengeest beu en wenst dat hij een andere meester heeft. De geest verdwijnt in het niets en zijn flesje ook. Intussen moet Greintje allerlei klusjes doen voor Gargamel. Hij moet ook slakkenslijm halen terwijl Gargamel naar zijn mama gaat. Boerensmurf is op zoek naar zijn geest. Hij vraagt aan Grote Smurf en de andere Smurfen om mee te zoeken. Intussen is Greintje in het bos op zoek naar slakkenslijm. Greintje vindt het flesje waar de geest uit komt. Nu ziet de geest Greintje als zijn meester. Als proef wenst Greintje slakkenslijm en de geest tovert een enorme slak tevoorschijn. Vervolgens neemt Greintje de geest mee naar huis. Greintje heeft het huis van Gargamel omgetoverd tot een paleis. Wanneer Gargamel thuiskomt moet hij alles doen wat Greintje zegt, of hij laat de geest hem tegen het plafond plakken. Maar dan wil Gargamel een wens doen. Hij wil zelf de meester zijn van de geest. Het huis wordt weer normaal getoverd. Greintje is boos omdat Gargamel nu de meester is van de geest. Hij wil dat de geest alle Smurfen vangt. In het Smurfendorp zijn alle Smurfen nog op zoek naar de geest. Dan verschijnt hij en maakt een wervelwind die alle Smurfen vangt en naar Gargamel brengt. Grote Smurf volgt de wervelwind, die de Smurfen in een kooi stopt. Gargamel wil dan een toverspreuk gebruiken. Grote Smurf schrijft er wat bij op. Hij wordt echter opgemerkt door Azrael en belandt ook in de kooi. Dan leest Gargamel zijn wens op, en wat Grote Smurf erbij schreef: dat Boerensmurf weer de meester van de geest wordt. Dan wenst Boerensmurf zichzelf en de anderen weer naar het Smurfendorp. De geest doet dit en ze verdwijnen. Gargamel is boos omdat de Smurfen weer ontsnapt zijn en zegt dat het Greintje zijn fout is. Boerensmurf is weer blij dat de geest terug bij hem is.

Around Wikia's network

Random Wiki