Wikia

Potige's Rivaal is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Driftige Smurf is een grote supporter van Potige Smurf, maar Sassette en Rustige Smurf niet omdat Potige altijd wint met Smurfbal (Voetbal). Wilde Smurf lijkt mooie knustjes te kunnen doen op een bal. Ook is Wilde ontzettend goed in Smurfbal. Potige Smurf is hier niet bepaald blij mee. Later zit Smulsmurf Smurfbeien te plukken. Potige Smurf vraagt of hij kan helpen, maar Smul weigert. Op dat zelfde moment zit Wilde heel snel Smurfbeien te plukken. Later doet Wilde heel veel kunstjes. Potige Smurf wordt jaloers en zegt dat hij dit ook kan, maar wanneer hij het probeert, valt hij. Het lijkt alsof Potige niet meer wordt gewaardeerd, en Wilde wel. Niemand heeft nog aandacht voor hem. Dan gaat hij naar Grote Smurf die zegt dat hij op pad moet voor een ingrediënt voor een toverdrank, met Wilde en Sjimmie. Grote wil Potige een lesje leren. Maar dit loopt uit de hand. Maar dan wordt Potige achtervolgd door een monster. Wilde moet hem zien te redden. Gelukkig weet Wilde hem te redden, maar Potige is nog steeds boos op hem. Wilde redt Potige steeds uit lastige situaties, maar toch blijft Potige boos. Wilde blijkt ook alles beter te kunnen dan hem. Wanneer Potige Smurf op een hoge berg eindelijk het ingrediënt gevonden heeft lijkt hij er niet bij te kunnen. Dan komt Wilde. Hij kan er wel bij, maar valt naar beneden. Het lukt hem om Wilde te redden, maar Sjimmie zit ook in de problemen. Het lukt ze om Sjimmie te redden. Potige en Wilde hebben geen ruzie meer met elkaar.

Cast (NL)Edit

  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Wilde Smurf - Eddy van der Schouw
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden

Around Wikia's network

Random Wiki