Wikia

Smulpaap Smulsmurf is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 miunuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen proberen te rijden op schommels en zwemmen, maar Smulsmurf bederft hun plezier, eerst door het breken van een schommel, en vervolgens door te springen in het zwembad. Hij zorgt ervoor dat al het water uit het bad komt. Ze vertellen Grote Smurf dat Smulsmurf overgewicht heeft, en Grote Smurf realiseert zich dat zijn kleine Smurfen gelijk hebben wanneer hij Smulsmurf op een schaal weegt. Hij vertelt Smulsmurf dat hij op een dieet moet en moet beginnen met trainen. De volgende dag is Smulsmurf op dieet en doet aan lichaamsbeweging, met Speurdersmurf en Potige Smurf, die kijken hoe hij zijn oefeningen doet en voedsel wegneemt. Wanneer Smulsmurf beseft dat zelfs het voedsel in zijn geheime compartimenten worden weggenomen, eet hij in de nacht stiekem wat ongezonds op. De volgende dag zijjn de Smurfen Smurfbessen aan het plukken. Gargamel vindt ze en jaagt op hen. Omdat Smulsmurf echter trouw was aan zijn dieet vangt Gargamel hem gemakkelijk en zet hem in een pot aan het koken. Grote Smurf en de andere Smurfen redden Smulsmurf met een toverdrank die tijdelijk de kwade tovenaar fruit wil eten in plaats van een Smurf die hem afleidt. Wanneer de toverdrank is uitgewerkt, merkt hij dat zijn gevangen Smurf is ontsnapt en gaat hem achterna. Smulsmurf lokt Gargamel op een logboek van een ravijn, waardoor het logboek breekt en voor de tovenaar in een put modder valt. Wanneer de Smurfen naar het dorp terugkeren, belooft Smulsmurf dat hij van nu af aan zal bedenken wat hij eet. Lolsmurf haalt een grap met Smulsmurf uit doormiddel van een romige taart dat in zijn gezicht ontploft.

Cast (NL)Edit

  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Speurdersmurf - Peter van Hoof

Around Wikia's network

Random Wiki