Wikia

Smurfbreukelingen

Smurfbreukelingen is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten. In deze aflevering was Droomsmurf voor het laatst te zien.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smurfin is het leven in het Smurfendorp zat. Ze wil graag een beetje spanning hebben. Droomsmurf is van plan een cruise te maken met zijn schip op zee. Smurfin ziet meteen haar kans en wil mee. Knutselsmurf, Potige Smurf, Klungelsmurf, Brilsmurf en Smulsmurf gaan ook mee. Voor het schip vertrekt gaat er nog van alles mis: Potige Smurf wil Klungelsmurf helpen met het anker omhoog te hijsen, maar valt in het water. Brilsmurf wil zijn boeken mee, maar struikelt met zijn boeken. Later is Potige alweer uit het water gekomen. Smurfin zit lekker te relaxen op een strandstoel op het schip. Ze vindt het heerlijk. Alles is zo anders. Droomsmurf, de stuurman, wordt moe en wil een dutje doen. Brillie besluit en stuurt over te nemen, maar de andere Smurfen zijn hier niet gerust op. Later begint het hevig te stormen en weet Brillie niet meer wat hij moet doen. De Smurfen proberen hem te helpen maar het gaat mis. Na een hevig schipbreuk zijn de Smurfen gestrand op een onbewoond eiland. De Smurfen raken helemaal in paniek en beschuldigen Brillie van deze schipbreuk. Ze moeten wachten tot dat iemand ze gered heeft. Maar Smurfin zegt dat ze hier eigenlijk een rustig leven kunnen leiden en niet hoeven te werken. De andere Smurfen zijn het daar helemaal mee eens, behalve Droomsmurf. Hij vindt dat zijn cruise nu helemaal verpest is. Later is het avond geworden en hebben de Smurfen hutjes gebouwd om in te slapen. Droomsmurf slaapt boven in een boom. Later is het vloed geworden en drijven de Smurfen op hun bed. Ze drijven hun huisjes uit. Droomsmurf gooit een liaan uit de boom waar hij sliep en zegt dat het vloed is geworden. De Smurfen klimmen snel naar boven, behalve Smulsmurf. Hij zit nog op zijn bed met heel wat eten. Hij wil dat opeten. De Smurfen zeggen tegen Smul dat hij ook boven moet komen, want er zijn twee haaien in de buurt. Smul besluit nu toch maar naar boven te komen. De volgende dag heeft Knutsel van de boom een boomhut gemaakt. Droomsmurf mist zijn eigen plekje in het Smurfendorp, maar Brilsmurf zegt dat hij moet ophouden met zeuren over het Smurfendorp. Droom heeft ook allerlei dingen verzameld. Brilsmurf noemt dit “waardeloze troep”. Brillie en Klungel gaan vissen. Later heeft Brillie beet, maar hij heeft een reusachtige krab te pakken in plaats van een vis. Ze rennen weg. Dan struikelen Brillie en Klungel over een stok, die komt tegen de krab aan. De krab moet huilen. Ondertussen waarschuwt Droomsmurf Smurfin dat ze niet te lang in de zon moet liggen. De zon is hier veel veller dan in het Smurfendorp, en voor je het weet ben je verbrandt. Later is Smurfin verbrandt. Ze is helemaal paars geworden. De andere Smurfen beginnen net als Droomsmurf nu ook het Smurfendorp te missen. Knutsel heeft een machine gemaakt en die zorgt ervoor dat er een warm bad komt, maar Brillie knoeit met de machine en zo brengt hij de Smurfen in gevaar. Later blijkt een vulkaan daar in de buurt uit te barsten. De Smurfen worden bang en vragen zich af waar Droomsmurf is. Droomsmurf heeft van de dingen die hij heeft verzameld een bootje gemaakt die de Smurfen terug kan vervoeren naar het Smurfendorp. Ze moeten op het bootje springen, maar dat durven ze niet. Dan krakt het lint van de burg waar de Smurfen opstaan door en de Smurfen vallen op de boot. Maar dan komt er een hevige vloedgolf door de vulkaan. Maar het hele eiland en de vulkaan ze overstroomd en de vloedgolf stopt. Later zijn de Smurfen veilig en wel in het dorp aangekomen. De Smurfen beloven dat ze nooit meet zullen zeuren om Droomsmurf’s dromen en Smurfin belooft dat ze nooit meer zal klagen over het leven in het Smurfendorp.

Cast (NL)Edit

  • Droomsmurf - Angélque de Boer
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart

Around Wikia's network

Random Wiki