Wikia

Smurfendorp

Het Smurfendorp in de tekenfilm, zoals te zien aan het begin van een boel afleveringen.

Huisjes

Enkele huisjes in het dorp.

Smurfendorp 2011

Het Smurfendorp in de film.

Smurfendorp einde van de film

Het nieuwe Smurfendorp aan het eind van de film.

Het Smurfendorp is het dorp waar de Smurfen wonen. Het ligt in een bos en is bezaaid met Smurfenhuisjes in de vormen van paddestoelen, waarin de Smurfen wonen.

Door een toverspreuk kan niemand het dorp vinden, alleen wanneer men een Smurf volgt die richting het dorp gaat. Gargamel, de aartsvijand van de Smurfen, probeert het dorp erg vaak te vinden, maar komt dan uit bij zijn eigen kasteel. In de 3D-film kon hij echter wel het dorp in komen toen hij zijn kat Azraël door het portaal gooide, en zijn kat volgde. In enkele strips kon Gargamel wel in het Smurfendorp komen zonder ook maar één Smurf te volgen.

Seizoen 9 van de tekenfilm speelt zich echter niet af in het dorp, maar op verschillende plekken op de Aarde. Dit kwam door een misverstand van de tijdkristallen van Opa.

In de 3D-film ziet het dorp er wat moderner uit dan in de tekenflim en de stripserie. Hier zijn er ook bruggetjes en beekjes, wat niet het geval was in de tekenfilm en de strip. Aan het einde van de film, toen de zes Smurfen die in New York City waren geweest ook weer thuiskwamen, zag het dorp er weer anders uit. Er zijn namelijk wolkenkrabbers en flats bijgekomen en een vrijheidsbeeld in de vorm van de Smurfin.

Around Wikia's network

Random Wiki