Wikia

Smurfomatische Smurfolator

Smurfomatische Smurfolator 1

Knutsel's nachtmerrie.

Smurfomatische Smurfolator 2

Gargamel gooit via een luchtballon zaadjes naar beneden.

Smurfomatische Smurfolator 3

Drie hoeratjes voor Knutsel!

Smurfomatische Smurfolator is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Knutselsmurf krijgt een nachtmerrie waarin zijn nieuwe uitvinding, de Smurfomatische Smurfolater, verandert in een groot standbeeld van Knutsel. Alle Smurfen roepen steeds: "Haast je, Knutsel, haast je Knutsel". De uitvinding vernadert in een standbeeld van Knutsel. Het standbeeld verandert plots in Gargamel. Maar dan wordt Knutsel wakker. Hij vindt het een rare droom. Smulsmurf roept alle Smurfen voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt vertelt Knutsel wat hij gedroomd heeft. De andere Smurfen vinden het ook een rare droom. Wanneer Schildersmurf begint over dat dromen hem ideën geven voor nieuwe meesterwerken, weet Knutsel wat de droom betekent. Hij moet die Smurfomatische Smurfolator die hij in de droom zag nabouwen. Ondertussen ontvangt Gargamel een pakje van zijn moeder. Er zitten zaadjes in voor platen die heel hoog kunnen worden. Eerst lukt het niet, maar later wel. Ondertussen vertelt Knutsel aan Grote Smurf wat hij gedroomd heeft. Hij zegt dat hij nkiet rust voordat zijn Smurfomatische Smurfolator klaar is. Ondertussen is Gargamel's kasteel onder de planten gekomen. De tovenaar wil met een luchtballon het zaad verspreiden. Ondertussen werkt Knutsel aan zijn uitvinding. Hij pakt een veer van Potige Smurf zonder te vragen. Hij pakt ook de buis van het vornuis van Smulsmurf. Ook pakt hij een wiel van de wagen van Boerensmurf zonder te vragen. Ondertussen trekt Gargamel een kleine draak met zich mee. Gargamel heeft vuur nodig van de draak. Zijn luchtballon stijgt later op en Gargamel zaait de zaadjes naar beneden. Twee boogschutters zien de ballon en denken dat het een vreemde vogel is. Ze schieten hun pijlen naar de ballon. Zo valt Gargamel in de modder bij zijn kasteel. Ondertussen stuurt Grote Smurf Klungel, Hippe Smurf en Luilaksmurf eropuit. Ze moeten Smurfbeien zoeken. Ondertussen ontdekt Potige dat er iemand aan zijn veer heeft gezeten. Ondertussen beginnen de platen te groeien. Boerensmurf komt erachter dat het wiel van zijn kruiwagen is gestolen. Ondertussen breekt er brand uit en Smulsmurf's huis. De Smurfenbrandweer blust de brand. Dan ontdekt Smul dat zijn buis weg is. Smurfin en Schildersmurf zijn blij dat de brand geblust is, maar dan groeien er planten. Heel hoog. Potige had gezegd tegen Smul dat hij naar Knutsel moet gaan om te vragen of hij een nieuwe maakt. Maar als hij bij Knutsel komt, ziet hij de buis in de Smurfomatische Smurfolator. Boerensmurf zioet nu ook het wiel van zijn kruiwagen. En Potige ziet zijn veer. Knutsel zegt dat hij een nieuwe maakt als hij klaar is. Maar de drie boze Smurfen zeggen dat hun dingen veel belangrijker zijn dan Knutsel's uitvinding. Grote Smurf komt erbij staan en vraagt wat er aan de hand is. Maar dan komt er een flinke regenbui. Door de regen beginnen de platen te groeien. De Smurfen raken in paniek. Grote Smurf zegt dat iedereen op de Smurfomatische Smurfolator moet komen. Luilak begint de Smurfomatische Smurfolator aan te zetten door tegen de handel aan te liggen. En op den duur is al het onkruid weg. De Smurfen geven Knutsel drie hoeratjes. Zijn droom is uitgekomen.

Cast (NL)Edit

  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Azraël - Frans van Dusschoten

Around Wikia's network

Random Wiki