Wikia

Vermenigsmurfiging is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel wil graag Smurfen vermenigvuldigen. Hij test zijn toverdranken eerst bij een muis. De toverdranken werken. Er komen steeds meer muizen. Dit zal dus ook gaan werken bij de Smurfen. Ondertussen zijn de Smurfen vrolijk aan het picknicken. Enkele Smurfen spelen verstoppertje en Brilsmurf is de zoeker. Tijdens het zoeken loopt hij per ongeluk te ver het bos in. Hij wordt gevangen door Gargamel. Later is Gargamel terug in zijn kasteel. De tovenaar is van plan om Brillie te vermenigvuldigen. Hij maakt zes kopieën van hem. Gargamel heeft ook precies zes Smurfen nodig om in goud te veranderen. Hij wil dit doen met Brillie. Hij doet wat toverdranken over hem heen, en er zes opeens zes Brilsmurfen. Ondertussen komt een groep Smurfen bij Grote Smurf om te komen vertellen dat ze Brillie nergens kunnen vinden. Grote Smurf vindt dat ze een zoekactie op touw moeten zetten. Ondertussen slaat Azraël per ongeluk de kooi met de Brilsmurfen kapot. De Brilsmurfen rennen weg. Ondertussen zoeken de Smurfen in het bos naar Brillie. Dan komt Knutsel aantreden met Brillie die zegt dat hij hem gevonden heeft, maar Smurfin komt ook aantreden met een Brillie. En de andere Smurfen hebben ook allemaal een Brilsmurf. Grote Smurf komt erachter dat Brillie is vermenigvuldigd. Terug in het dorp heeft Grote Smurf alle zes Brillies meegenomen naar zijn laboratorium. Later zitten de Brillies de hele tijd bij de andere Smurfen te zeggen dat het allemaal anders moet, maar ze worden alle zes vrij snel uit het dorp gegooid en landen op hun hoofd. Later vetelt Grote Smurf dat er nu té veel Brillies zijn. Het is waarschijnlijk Gargamel die hierachter zit. Hij heeft Brilsmurf vermenigvuldigd met een toverdrank. Grote Smurf zal samen met de zes Brillies naar Gargamel's kasteel moeten gaan en daar gaat hij Brillie weer één Smurf maken. Ondertussen is Gargamel op een rivier aan het varen. Grote Smurf en de Brilsmurfen stappen intusen Gargamel's kasteel binnen. Ze moeten heel zachtjes doen, want Azraël is daar ook aanwezig en slaapt. Grote Smurf zoekt in Gargamel's toverboek de formule op om Brilsmurf weer één Smurf te maken. Later zet hij de Brillies een machine van Gargamel. Er zal ergens aan gedraaid moeten worden om Brillie weer één Smurf te maken. Het lukt Grote Smurf niet om er zelf aan te draaien. De Brillies mogen hem ook niet helpen. Later hebben ze een touw aan Azraël vastgebonden en aan de machine. Azraël slaapt nog steeds, maar hij kan er misschien voor zorgen dat Brillie weer één Smurf wordt. De Brillies, die in de machine staan te kijken, lokken Azraël. Grote Smurf doet het geluid van een hond na en Azraël springt Gargamel's kasteel uit. Ondertussen krijgt Brillie weer allemaal toverdranken over zich heen en wordt weer één Smurf. Maar ze juichen te vroeg, want Gargamel komt binnen. Azraël komt Gargamel's kasteel weer in en rent achter de twee Smurfen aan. Hij heeft het touw nog om. Gargamel wordt per ongeluk vastgebonden met dat touw, maar Azraël rent door. Gargamel wordt uit het touw gewikkeld en komt tegen de machine aan. Grote Smurf en Brillie zijn inmiddels al ontsnapt. Gargamel wordt vermenigvuldigd. Er zijn nu zes Gargamels, die alle zes denken dat ze elkaar goed kunnen gebruiken voor het Smurfen vangen. Ze willen wel duizend kopieën van zichzelf hebben. Ze willen een wereld vol van Gargamels. Hun toverspreuk mislukt en er is weer één Gargamel.

Cast (NL)Edit

  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Babysmurf - Corry van der Linden

Around Wikia's network

Random Wiki