Wikia

Wie verspilt, versmurft

Wie verspilt, versmurft is een aflevering uit Seizoen 2. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen hebben hard gewerkt. Ze vragen of Knutsel iets kan doen waardoor het werk minder zwaar wordt, en makkelijker. Knutsel gaat snel aan het werk in zijn werkplaats. De volgende morgen heeft Knutsel een machine gemaakt die heel snel een grote lading Smurfbessen kan plukken. Later werken alle Smurfen in Smulsmurfs huis. Ze zijn veel taartjes en broden aan het bakken. Smul zegt dat ze moet opschieten, want de machine kan elk moment weer terugkomen met een nieuwe lading Smurfbessen. De machine komt terug en Smulsmurfs huis komt helemaal onder de Smurfbessen te zitten. Knutsel vraagt hoe het gaat met de machine. De Smurfen zeggen dat de machine een beetje teveel bessen plukt. Later heeft Knutsel een geweldige, reusachtige uitvinding gemaakt. Een maaksel die allemaal eten maakt, en met een voertuigje het voor de deuren van de Smurfen bezorgd. De Smurfen zijn trots op dit ding. Later verspillen de Smurfen heel veel van hun voedsel. Als Knutsel vraagt waarom ze dit doen, zeggen ze dat er toch nog genoeg is. Later is de machine ophol geslagen wanneer Klungel en Brillie ermee bezig zijn. Knutsel weet de machine gelukkig te stoppen. Grote Smurf is bang dat de Smurfen vreemd met voedsel omgaan. Ze houden zo bijvoorbeeld ook voedsel gevechten. Wanneer Knutsel op de oogst van Boerensmurf kijkt ziet hij dat er geen sla meer is, en ook geen Smurfbessen meer. Knutsel rent het dorp in en waarschuwt alle Smurfen te bewaren wat ze kunnen, want het eten begint zowat op te raken. Later is Knutsel naar Grote Smurf gegaan en vertelt over al het voedsel dat opraakt, en hoe de Smurfen daarmee omgaan. Zelfs Grote Smurf lijkt het niets te boeien. Later komt de machine weer langs. De Smurfen denken dat de machine weer eten bezorgd, maar hij rijdt langs de deuren zonder eten af te leveren. De Smurfen zijn erg verbaasd waarom de machine hen niet te eten geeft. Brilsmurf denkt dat hij weet wat hij moet doen. Samen met Klungel gaat hij de reusachtige machine in. De machine dreigt kapot te gaan en de twee gaan er snel uit. Er komt ook één Smurfbes uit de machine. De Smurfen maken ruzie over wie de bes gaat eten, en uiteindelijk is de bes weg. En later ontploft de machine van Knutsel ook. De Smurfen denken dat ze nu helemaal niks meer te eten hebben, maar dan laat Grote Smurf nog allemaal voedsel uit de voorraadschuur zien. De Smurfen zijn blij dat ze weer kunnen eten en hebben hun lesje wel geleerd.

Cast (NL)Edit

  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Slonssmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman

Around Wikia's network

Random Wiki