Wikia

Voor het stripalbum, zie De Wilde Smurf

Wilde Smurf
Wilde Smurf
Wild Smurf Cartoon
Wilde Smurf in de tekenfilm
Wilde Smurf
GeslachtMannelijk
Mensen / SoortenSmurf
BezettingSmurf die wild is en in de jungle leeft
StemacteurTekenfilm:
Eddy van der Schouw
Dieter Jansen
Eerste VerschijningDe Wilde Smurf (stripserie)
Het Wilde Smurfenleven Deel 1 (tekenfilm, seizoen 7)
UniversumStripboeken
Tekenfilm
Galerij

Wilde Smurf is een Smurf die het wildst is van allemaal. Hij werd bedoeld als baby voor de Smurfen, maar hij kwam per ongeluk in het bos aan en is opgevoed door eekhoorns. Hij maakte zijn debuut in De Wilde Smurf, waarin hij door de Smurfen ontdekt werd. Hij kan niet praten, maar laat dingen merken door geluiden of gebaren. Hij wordt herkend aan zijn muts van bladeren.

GeschiedenisEdit

Wilde Smurf werd ontdekt door de Smurfen toen ze in het bos waren. Eerst waren ze bang voor hem, maar later leerden ze hem beter kennen.

Hij vocht ook met de tovenaar Gargamel, die hem uit alle macht probeerde te pakken.

Wilde deed eerst nogal rare dingen zoals bijten, maar later begon hij op een echte Smurf te lijken. Hij kreeg een broekje.

Toen de Smurfen ontdekten dat Gargamel en Azraël de weg naar hun dorp hadden gevonden, nam Wilde ze mee naar zijn woonplaats: in het bos.

Toen Gargamel naar het gekkenhuis ging en er later weer uitmocht gingen de Smurfen weer terug naar hun dorp, maar Wilde Smurf bleef in het bos. De Smurfen komen hem vaak nog eens opzoeken.

TriviaEdit

  • In de Nederlandse tekenfilmversie sprak Wilde eerst met de stem van Eddy van der Schouw, daarna met de stem van Dieter Jansen.
  • In het Spaans wordt Wilde Smurf aangesproken als Putifo Slavaje. Dit betekend Jungle Smurf.
  • In het Duits wordt Wilde Smurf aangesproken als Tarzan Schlumpf. Dit betekend Tarzan Smurf.

Around Wikia's network

Random Wiki